جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق

حوزه/ سید جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق گفت: آمریکا تلاش می کند اردوگاه "الهول" در سوریه را به منبع تهدید امنیت عراق تبدیل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق گفت: آمریکا تلاش می کند اردوگاه "الهول" در سوریه را به منبع تهدید امنیت عراق تبدیل کند.

وی اشاره کرد: با وجود اردوگاهی در پشت مرز های سوریه که بیش از ۳۰ هزار تروریست با خانوده هایشان تحت حمایت آمریکا در آن قرار دارند، ممکن نیست استقرار عراق برقرار شود.

 رئیس اتحادیه علمای مسلمان با بیان اینکه اردوگاه "الهول" کانونی است که عراق و تمامی خاورمیانه را تهدید می کند، افزود: آمریکا به دنبال این است که الهول را به منبع تهدیدی برای عراق تبدیل کند.

آمریکا مانع هرگونه اقدام علیه اردوگاه الهول می شود

وی با اشاره به اینکه آمریکا مانع هرگونه اقدام علیه اردوگاه الهول می شود و این منطقه برای امنیت خطراتی به همراه دارد، گفت: آمریکا از این اردوگاه به عنوان ابزاری برای فشار و تحقق برنامه های خود استفاده می کند.

المعموری تأکید کرد: هدف قرار دادن چندین باره حشد الشعبی در نوار مرزی سوریه، تلاشی است برای نفوذ گسترده تروریست های اردوگاه الهول به عمق شهرها و بر هم زدن استقرار و امنیت آن.

المعموری بر ضرورت توجه به خطرات نفوذ که گاه گاهی اتفاق می افتد و گفت: ۹۰ درصد حملات تروریستی که در ماه های اخیر رخ داده، نتیجه همین نفوذ بوده است.

شایان ذکر است که اردوگاه الهول در سوریه نقطه امنی برای بیش از ۳۰ هزار نفر از عناصر تروریستی داعش و خانواده های آنها تحت حمایت آمریکاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha