شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معیشت مردم

حوزه / به طور قطع با برنامه‌ریزی و رفع مشکلات تولید، برخورد با دلالان، سودجویان و رانت خواران مشکل معیشت مردم برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، نماز جمعه این هفته شهرهای مختلف استان همدان، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مصلی‌های نماز جمعه برگزار شد و در ادامه گزیده ای از خطبه‌های برخی از شهرستان‌ها را مرور خواهیم کرد.

نهاوند
حجت الاسلام عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، آن را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: در زمانی که آمریکا از برجام خارج شد، دیدیم که اروپایی‌ها فقط شعار دادند و اقدامی نکردند و امروز نیز باز هم این اروپایی‌ها هستند که به دنبال تصویب قطع نامه ضد ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه برخورد ایران با کشورهای غربی یک تجربه مناسب بود، مطرح کرد: اگر ایران اسلامی با قدرت در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستادگی کند، آنها نیز عقب نشینی خواهند کرد.

امام جمعه نهاوند با تاکید بر اینکه تا تحریم برداشته نشود ایران تعهدات را انجام نمی دهد، خاطر نشان کرد: اگر طرف مقابل شرط ما را قبول نکند ما نیز کارهای خود را ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه به شروع ثبت‌نام انتخابات شوراها اشاره کرد و اظهار داشت: حضور حداکثری در انتخابات، قطعا دشمنان را ناامید می‌کند و این موضوع که از مطالبات جدی رهبر انقلاب می باشد، در آینده انقلاب بسیار سرنوشت ساز است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: انتخاب اصلح و امانت داری عوامل اجرایی و نظارت، وظیفه‌ای شرعی است که باید در انجام این وظیفه همه افرادی که دارای مسئولیت هستند به بهترین نحو دقت کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع ادغام دانشگاه ملی دخترانه نهاوند اشاره کرد و گفت: دانشگاه دولتی نهاوند مانند ملایر و اسدآباد مستقل هستند، ولی اخیرا برخی مسئولان تصمیم گرفته‌اند این دانشگاه‌ها را ادغام کنند و زیر نظر دانشگاه همدان باشند و از بین دانشگاه های همدان فقط دانشگاه نهاوند ادغام شده است.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: در برخی از شهرها شنیدم گفتند اگر استقلال دانشگاه ما را بگیرید جاده‌ها را می بندند یا فلان کار را می کنند، ولی ما این ادبیات را بلد نیستیم ولی به وزیر علوم اعلام می کنیم اگر شهری را به خاطر این ادبیات به آن امتیاز می دهید از نجابت مردم نهاوند سوءاستفاده می کنید.

وی ادامه داد: به وزارت علوم اعلام می کنیم نهاوند در مسائل مختلفی عقب مانده است، اگر شما استقلال دانشگاه نهاوند را بگیرید و وابسته شود، دیگر هیچ توجیهی برای اینکه به این شهرستان ظلم شده نداریم.

حجت الاسلام مغیثی اظهار کرد: مطالبه و خواسته مردم این است که یا همه را وابسته کنید و اگر فقط نهاوند را وابسته کنید قابل توجیه نیست و یقینا تبعاتی دارد که بر عهده کسانی است که تصمیم غیر کارشناسی گرفته اند.

تویسرکان
حجت الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تویسرکان به آغاز فرآیند ثبت نام داوطلبان شورهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: اگر اشخاصی را که می‌شناسیم که مقید، متعهد، آگاه، امین و کار درست هستند باید آنها را برای حضور در انتخابات شوراها تشویق کنیم.

وی با تبریک عید مبعث، خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب حاکمیت توحید و ایجاد حیات طیبه را از اهداف بعثت نبی مکرم اسلام(ص) برشمردند و لازمه آن را استقرار یک نظام سیاسی بیان کردند که آیین حکمرانی آن از کتاب الهی و پیامبران مدیران آن حکومت سرچشمه می‌گیرد.

حجت الاسلام موحدی افزود: از آنجا که یک حکومت دینی در تضاد با ظلم و چپاولگری است، بنابراین ظالمان زمانه در طول تاریخ با استقرار چنین حکومت‌هایی دشمنی ورزیده‌اند و لذا از این رو شاهد هستیم نظام سلطه با اسلامیت انقلاب ایران مشکل دارد.

وی از بصیرت و استقامت ملت به عنوان اصلی‌ترین راهکار برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در ۴۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و عنوان کرد: با این وجود باید بیش از پیش مراقب باشیم، چرا که دشمن در جنگ نرم وارد کارزار شده و با وارونه جلوه دادن حقایق به دنبال تغییر افکار ملت ما است.

امام جمعه تویسرکان در ادامه به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: راه حل این مشکلات در کشور است و اگر دولت این را بپذیرد به طور قطع با برنامه‌ریزی و رفع مشکلات تولید، برخورد با دلالان، سودجویان و رانت بازان مشکل معیشت مردم هم برطرف می شود.

اسدآباد
حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد امام جمعه اسدآباد هم در جمع نمازگزاران با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند ماه به عنوان بزرگداشت روز شهدا، اظهار داشت: امروز اگر آبرویی داریم و زیر پرچم ولایت و انقلاب در امنیت هستیم، مرهون خون شهدا هستیم.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به لزوم تکریم خانواده‌های شهدا، خاطر نشان کرد: هرچه بوسه بر دستان پدران و مادران شهدا بزنیم، کم است، چرا که آنان از وجود فرزندانشان گذشتند و امروز مسئول و غیر مسئول باید خدمتگزار آنان باشیم.

وی با اشاره به وصیت نامه شهدا، گفت: وصیت شهدا این است که انقلاب را به دست بدخواهان ندهیم، بنابراین در انتخابات باید بهترین‌ها، یعنی کاندیدایی که ولایتمدار و انقلابی‌تر است، را انتخاب کنیم.

حجت الاسلام حسینی مجد بر مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ تأکید کرد و مطرح کرد: باید تنور انتخابات را با حضور و مشارکت خود گرم کنیم.

وی همچنین با تبریک روز پاسدار و جانباز به همه پاسداران و جانبازان، یادآور شد: پاسداران برای حفظ انقلاب در طول ۴۲ سال گذشته در خط مقدم بودند و از جان و مال خود برای حفاظت از انقلاب و اسلام گذشته اند و باید قدردان آنها باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha