جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبه‌های نماز جمعه کرج

امام جمعه کرج با انتقاد از اوضاع آشفته بازار، گفت: رهبر معظم انقلاب از وضعیت معیشت مردم و گرانی بی‌منطق اجناس گلایه داشتند که واقعاً جای تأسف دارد برای برخی مسئولان بی‌عرضه‌ای که همه‌چیز داریم، ولی این‌گونه ظلم می‌کنند.

 به گزارش  خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والسلمین حسینی همدانی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه 22 اسفندماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) کرج با اشاره به ولادت امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار، گفت: سوم شعبان ولادت سرور و سالار شهیدان و اسوه جهاد در راه خدا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است. این روز نورانی که یادآور ایثار و شهادت و بصیرت و مجموعه‌ای از صفات پسندیده آن حضرت ویاران باوفایش درراه پاسداری از دین است، روز پاسدار نامیده شده است. این روز را به همه‌کسانی که از دین وارزش های الهی پاسداری می کنندبه خصوص برادران سپاه پاسداران تبریک عرض می‌کنم.

سپاه پاسداران مصداق عینی «ما می‌توانیم» است

وی در ادامه بابیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصداق عینی «ما می‌توانیم» است، بیان داشت: سپاه یک‌ نهاد انقلابی است که با ساختار ارزشی و نیروی مومن و انقلابی از بدو تأسیس تا امروز عملاً در تمام عرصه‌های دفاع از آرمان‌های انقلاب و جهاد و مبارزه و تولید و استقلال اقتصادی و قدرت نظامی در کنار مردم و امامین  انقلاب بوده‌اند و به‌عنوان  نیروی راهبردی انقلاب در عرصه‌های مورد نیاز و با توجه به شرایط و اقتضائات، فعالانه اقدام کرده‌اند.

در ادامه امام‌جمعه کرج به بیان چند شاخصه اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت که عبارت‌اند از: «تبلور ارزش‌ها و معیارهای دینی»، «مردمی بودن»، «ولایی بودن» و «شهادت‌طلبی».

حجت الاسلام والسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه دشمن برای تضعیف سپاه بسیار تلاش می‌کند، اظهار کرد: خیلی تلاش می‌کنند تا با انواع حیل، سپاه را تضعیف کنند و جایگاه مردمی آن را تخریب کنند.تا امروز نتوانسته اند نخواهند توانست و مردم ما قدردان تلاش‌ها و خدمات عزیزان هستند.

جانبازان مناره‌های درخشانی هستند که پرچم انقلاب را برافراشته ‌اند .

وی در ادامه با تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، بیان داشت: مقام علمی و اخلاقی و معنوی حضرت ابوالفضل(ع) را می‌توانیم در زیارت‌نامه ایشان ببینیم. ولادت این جانباز رشید کربلا  که الگوی تمام‌عیار انسانیت، شرف و ایثار است را روز جانباز نامیده‌اند. تا به این وسیله همه ما آن شخصیت بزرگوار را الگوی خود در دفاع از دین، امامت، ولایت و اطاعت قرار دهیم، و هم از جانبازانی که با پیروی از ایشان بهترین سرمایه‏های وجودی خویش را درراه انقلاب و ارزش‏های اسلامی ایثار کردند، تقدیر نماییم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز با بیان اینکه جانبازان پرچم انقلاب اسلامی را برافراشته‌اند، اظهار داشت: جانبازان مناره‌های درخشانی هستند که بدون سخن گفتن با تن مجروح خود راه درست و اصیل انقلاب را به مردم نشان می‌دهند و پرچم امام و انقلاب را برافراشته نگه‌داشته‌اند و با حضور خود درصحنه از ولایت حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام والسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه کمترین کار در قبال جانبازان عزیز احترام و گرامی داشت آنان است، ادامه داد: احترام و گرامی داشتن دستاوردهای ایثار این عزیزان یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، اصل ولایت‌فقیه و حاکمیت دین. این‌ها کمترین کاری است که ما در قبال این‌همه عظمت آفریده‌شده می‌توانیم انجام دهیم و باید این را در نظر داشته باشیم که این عزیزان در زندگی روزانه خود دائماً شهید می‌شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هر چه دارد مدیون خون پاک شهیدان است، افزود: اگر قدرت منطقه‌ای داریم، اگر توان علمی ما بالا رفته، اگر توان نظامی ما حرف برای گفتن دارد، اگر در جنگ اقتصادی آمریکا و دشمنان را ولو باتحمل فشار به‌زانو درآورده‌ایم و هرچه عزت داریم مرهون خون پاک شهیدان است.

نسل جدید از ریشه‌های فرهنگ و ارزش‌های الهی برخوردار است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به این‌که نسل جدید از ریشه‌های فرهنگ و ارزش‌های الهی برخوردار است، بیان داشت: مدت‌ها دشمنان سعی کردند و می‌کنند که به دنیا القاء کنند، نسل جدید از این ارزش‌های الهی ریشه‌دار در فرهنگ دینی و انقلابی دور شده‌اند، اما ناگهان عرصه دفاع از حرم و امنیت پیدا شد و همه دیدند که این نسل همان نسل است.

تأسف امام‌جمعه کرج

حجت الاسلام والسلمین حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی منویات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث رسول اکرم(ص) پرداخت و گفت: بیانات امام المسلمین را ملاحظه فرمودید و تأکیدات مهم ایشان بر چند مسئله: تعریف بعثت، ایجاد مناسبات اجتماعی، قدرت سیاسی و حکمرانی، بعد اشاره به اسلام سیاسی کردند که نتیجه حرکت انبیاء است و انقلاب اسلامی نتیجه و ثمره همان بعثت است.

وی اضافه کرد: البته در مقابلش اشرار قد کشیدند و ما بر اساس قرآن با هیچ کشوری که ستیزه نکند جنگ نداریم. بعد هم برای مقابله به دو عنصر صبر و بصیرت اشاره و دعوت به تواصی فرمودند.

رئیس شورای امور مساجد در استان البرز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد فضای مجازی و وضعیت معیشت مردم، گفت: فضای مجازی را حضرت آقا عرصه کار دقیق جوانان می‌دانند. وقتی مسئولین اقدام درستی ندارند و کار را قفل می‌کنند خودتان اقدام کنید و کارهای با نصاب و ارزشی تولید کنید. گلایه از وضعیت معیشت مردم و گرانی بی‌منطق اجناس هم داشتند که واقعاً جای تأسف دارد برای برخی مسئولین بی‌عرضه‌ای که همه‌چیز داریم، ولی این‌گونه ظلم می‌کنند.

هیئات اجرائی به قانون عمل کنند

حجت الاسلام والسلمین حسینی همدانی با توجه به شروع ثبت‌نام کاندیداها برای انتخابات شوراهای شهر، گفت: با توجه به اینکه ثبت‌نام برای کاندیداتوری شوراهای شهر شروع‌شده توصیه بنده به دوستان جوان حزب الهی، متدین، انقلابی، کارآمد، دارای دانش مدیریت شهری و آشنای به مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و عمرانی و بهداشتی و ... این است که وارد عرصه شوید و ثبت‌نام کنید و خود را معرفی کنید.

وی در ادامه با تأکید بر عمل به مرِّ قانون و اجتناب از گرایش به احزاب، گفت: هیئات نظارت و هیئات اجرائی و معتمدین همان‌طور که قبلاً گفته شد خدا را در نظر بگیرید و به مرّ قانون عمل کنید. از گرایش به افراد و گروه‌ها اجتناب کنید. اجازه ورود همه افکار و نظریاتی که منع قانونی ندارند را بدهید. هیئت نظارت این دوره محصول تفکر انقلابی مجلس انقلابی است پس باید هیچ تسامحی نسبت به هیچ‌کس نداشته باشند، سفارش پذیر نباشند در ضمن مواظب باشند آبروی کسی را هم نبرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    ایران بدترین کشور جهان در هرج و مرج دولتی و بی مسئولیتی است. فساد و ظلم در این کشور مدعی اسلام و عدالت بیداد میکند و فضای امنیتی شدید ، گرد مرگ و سکوت همه جا پاشیده. ظلمی که بر مردم معترض به تخلفات انتخابات 88 شد در تاریخ جهان نظیر ندارد. عدالت اسلامی با طعم تلخ ظلم، شیوه اسلام ناب ایرانی ست. کجاست خدای عادل و فریادرسی که مردم جهان را از ظلم عده ای تندروی بیرحم در حاکمیت ایران نجات دهد؟ صبر تاکی!