جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی را جهشی در جهان تشیع توصیف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی، دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی را جهشی در جهان تشیع توصیف کرد و گفت: پیام های آیت الله سیستانی بر جهانی بودن مرجعیت شیعه دلالت دارد.

وی افزود: آیت الله سیستانی در دیدار پاپ به اوضاع جهانی و سختی هایی که جهان با آن مواجه است و عرصه اسلامی و عراقی پرداختند. ایشان در این دیدار جهانی، اسلامی و عراقی ظاهر شدند و از پاپ خواستند که سیاستمداران جهان را به دست کشیدن از سیاست های خشونت، سرکوب، محاصره و تروریسم، دعوت کند.

امام جمعه نجف اشرف به اعترافات پاپ فرانسیس مبنی بر اینکه با مرد خدا و شخصیت مقدس و بزرگ دیدار کرده و اینکه نیاز به توبه داشته و به نزد آیت الله سیستانی آمده اشاره کرد و گفت: این امور مایه افتخار و عزّت است.

درب عراق به روی همه شخصیت های دینی و سیاسی به غیر از رژیم اسرائیل باز است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به دعوت بغداد از شیخ الازهر برای سفر به عراق پرداخت و گفت: درب عراق به روی همه شخصیت های دینی و سیاسی به غیر از رژیم اسرائیل باز است.

با بعث و تروریسم گفتگویی نداریم

امام جمعه نجف در واکنش به دعوت نخست وزیر عراق به گفت‌وگوی ملّی، گفت: ما با گفت‌وگو موافقیم، امّا بعث و تروریسم را نمی پذیریم. ما با بعثی ها که به دنبال بازگشت گور های دسته جمعی و جنگ ها هستند، گفتگویی نداریم.

وی در خصوص زیارت میلیونی امام موسی کاظم (علیه السلام)، گفت: این مراسم در زیباترین شکل خود برگزار شد و زمانی که میلیون ها نفر این زیارت را برگزار می کنند، ما در برابر جهان افتخار می کنیم.

حادثه انفجار کاظمین هرگز تأثیری بر اراده ملت ما نخواهد داشت

خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به حادثه انفجار "جسر الائمه" و انفجار در میان زائران حرم کاظمین، گفت: این حادثه هرگز تأثیری بر اراده ملت ما نخواهد داشت و نشانگر عمق پستی دشمن است که از مقابله فکری با ما ناتوان هست و به نیرنگ و حیله روی آورده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی همچنین به عید مبعث نبی اکرم (ص) و فضیلت دعا و استحباب زیارت حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت امیرالمومنین (ع) در آن اشاره کرد و گفت: ما باید به نبی اکرم (ص) که به عنوان رحمت برای جهانیان مبعوث شدند، تأسی بجوییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha