جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درختکاری

حوزه/ چهاردهمین نشست تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب با هدف چرایی فعالیت های دینی و انقلابی در حوزه محیط زیست با حضور حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی، به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی این حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، چهاردهمین نشست تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه الله تعالی) با هدف چرایی فعالیت های دینی و انقلابی در حوزه محیط زیست با حضور حجت الاسلام والمسلمین صلح میرزایی، به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی این حوزه در بستر فضای مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام صلح میرزایی با بیان این که رهبر معظم انقلاب، بارها بحث محیط زیست و اهمیت آنان را با نگاه به دین مبین اسلام مورد تاکید قرار داده اند، گفت: ایشان مبانی اسلام در زمینه محیط زیست را از آن جهت که دین کامل و در راستای زندگی متکامل انسان ها در همه ابعاد در راستای تامین حیات طیبه می باشد، بارها طرح کرده اند.

وی با بیان این که معظم له کره زمین را در راستای استفاده همه مردم و نه فقط نسل یا گروه خاص مورد تاکید قرار می دهند، ابراز کرد: ایشان بارها می فرمایند که نعمت محیط زیست برای همه ملت هاست و خداوند متعال نیز انسان را موظف به آن ساخته تا زمین ها را آباد و ظرفیت های موجود را نیز به فعلیت برسانند.

مدرس کارگاه با بیان این که سرسخت ترین دشمنان آنانی عنوان می شوند که کشت و تولید گیاهی و انسانی را از بین می برند، تصریح کرد: از سوی دیگر در مقابل بندگان خوب خدا کسانی معرفی می شوند که زمین ها را آباد می کنند و در این راستا نیز مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر مساله غرس درختان و همچنین حفظ محیط زیست داشته اند.

حجت الاسلام صلح میرزایی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها بر مسئله اصلاح رابطه انسان با محیط زیست تاکید و آن را یکی از مهمترین اهداف انبیا و اولیای خدا عنوان می کنند، افزود: معظم له در سال ۷۹ در پیامی می فرمایند شایسته نیست عرصه عظیم رابطه انسان با انسان، فرد با جامعه و انسان با محیط زیست فراموش نشود و در موقعیت های گوناگون پیش آمده مکررا بر مساله ضرورت و اهمیت اصلاح رابطه بشر با محیط زیست تاکید می کنند.

وی با بیان این که همه پدیده ها در عرصه آلودگی محیط زیست نشات گرفته از استفاده نادرست انسان ها از امکانات و منابع طبیعی می باشند، بیان کرد: با تتبع در سیره پیشوایان دین، ملاحظه می شود یکی از فعالیت های امیر مومنان(ع) ایجاد باغستان ها و نخلستان های متعدد به همراه حفر چاه های گوناگون در راستای سیراب کردن زمین بوده و همه این مصادیق، می تواند جلوه ها و نمونه های بارزی از اهمیت حفظ محیط زیست و درختکاری باشد.

مدرس کارگاه ضمن اشاره به حرکت نمادین درختکاری رهبر معظم انقلاب، آن را نمونه بارزی از تاکیدات ایشان بر حفظ محیط زیست عنوان و از همه طلاب و اساتید معظم خواست بر این اقدام معظم له نگاه عالمانه ای داشته باشند.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha