پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزیدگان نخستین رویداد ایده‌پردازی تبلیغی فرهنگی

حوزه/ جمعی از طلاب بین الملل برگزیده نخستین رویداد ایده‌پردازی تبلیغی فرهنگی بین الملل تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید یاسر صادقی، مدیر مدرسه عالی امیر المومنین(ع) در اختتامیه نخستین رویداد تبلیغی فرهنگی بین الملل که با حضور جمعی از طلاب بین الملل در سالن همایش مدرسه عالی امیر المؤمنین برگزار شد، با اشاره تفاوت عالم و عابد در روایات گفت: در روایاتی فرمودند علمای امت با انبیا یک درجه فاصله دارند. عابد تلاش می کند به سمت خدا برود ولی عالم تلاش می‌کند با دیگران به سمت خدا برود.
وی خاطرنشان کرد: عابد نماز می خواند ولی عالم اقامه نماز می‌کند و فعالیتی انجام می‌دهد تا جامعه اهل نماز شود. عابد انفاق می کند ولی عالم کاری می کند که زکات در جامعه‌اش اجرا شود. علم و دانش زکات دارد و اگر توزیع کردی به همراه آن برکات می‌آید.
مدیر مدرسه عالی امیر المؤمنین با بیان اینکه میراث عظیمی از فکر و معنویت در حوزه وجود دارد، گفت: به زبان مخاطب تبدیل شود و کاری شود که به مخاطب منتقل شود باید به زبان مخاطب سخن بگوییم و آنچه فهمیدیم به زبان مخاطب منتقل کنیم که هنر، مهارت و فکر نیاز دارد.
وی عنوان کرد: انتقال میراث غنی و پربار از دیگر موارد است باید این جمع را حفظ کنید و در آینده‌ای نزدیک دورهای فیلمنامه‌نویسی، داستان‌نویسی و محتوا برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی با بیان اینکه ارتباط با مخاطب را از دست ندهید، گفت: کار زیاد به طور کوتاه مدت اثر ندارد ولی کار کم به طور بلند مدت اثر دارد. کارهای بزرگ از کارهای کوچک شروع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در آینده بانکی باید تشکیل شود و شبکه سازی صورت گیرد و این ارتباط را دست نخواهیم داد.
وی در پایان از همه کسانی که برای برگزاری هر چه باشکوه تر این رویداد زحماتی متحمل شدند و مسئولان المصطفی و مدرسه امیر المؤمنین کمال تشکر را داریم.
در بخش پایانی این رویداد اعضای گروه‌ها به ارائه ایده‌های خود پرداختند و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاشی زاده عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه، حجت‌الاسلام سید مصطفی دریاباری معاون پژوهش مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات  حوزه‌های علمیه و حجت الاسلام سید یاسر صادقی مدیر مجتمع آموزش عالی امیر المؤمنین به داوری ایده‌ها پرداختند.
تیم‌های شباب العباس در قالب تقویم تنزیل کارهای روزانه برای کودکان، مبلغان نوین عدم علم و آگاهی زنان در زمینه تربیت خانواده، کنیزان حضرت زهرا در زمینه مادران قرآنی، نشانه‌های زندگی درباره نمادسازی محتوای قرآنی و اخلاقی در زندگی مادران و کارآفرینی و مشاغل خانگی برای بانوان شایسته تقدیر شدند.
گروه‌های سفینة النجاه در زمینه حل شبهات جوانان از طریق انیمیشن و کتاب و مصاحبه، فکر و عمل در زمینه ارائه مشاوره مجازی، عطیه‌های مهربانی ماه رمضان کار حضوری و مجازی برای طلاب المصطفی برتر اعلام شدند.
در پایان مراسم از برگزیدگان این رویداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بکایی، مدیر کل امور دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین کیانی مدیر اداره مبلغان جامعة المصطفی العالمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی  مدیر مدرسه عالی امیر المؤمنین تجلیل به عمل آمد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha