پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جو بایدن

حوزه/ "جولیا قاسم" تأکید کرد: جو بایدن از ترس اینکه حشد الشعبی عراق به زودی داعش را نابود می کند، دخالت های نظامی خود را در خاورمیانه افزایش داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "جولیا قاسم" پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی دانشگاه آمریکا در بیروت تأکید کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از ترس اینکه حشد الشعبی عراق به زودی داعش را نابود می کند، دخالت های نظامی خود را در خاورمیانه افزایش داده و گروه هایی که در برابر تروریسم مقاومت می کنند را هدف قرار می دهد.

افزایش شمار نیرو های اشغالگر در عراق به تشدید اوضاع منجر خواهد شد

وی افزود: پایگاه های حشد الشعبی اخیراً در پی استمرار عملیات خود در پاکسازی مناطق گسترده بیابانی از باقی مانده های داعش از سوی جنگنده های آمریکایی در مرز های عراق و سوریه هدف بمباران قرار گرفته است.

تحلیلگر آمریکایی با بیان اینکه استمرار ایالات متحده آمریکا در مقابله با یگان های حشد الشعبی در خلال عملیات آن برای نابودی داعش، مسئله جالب توجهی است، هشدار داد: افزایش شمار نیرو های اشغالگر در عراق به تشدید اوضاع منجر خواهد شد.

سیاست خارجی آمریکا در قبال عراق تغییر ریشه ای پیدا کند

"جولیا قاسم" با تأکید بر اینکه گمان نمی کنم سیاست خارجی آمریکا در قبال عراق تغییر ریشه ای پیدا کند، افزود: ایالات متحده در دوره ریاست جمهوری جورج بوش به عراق تجاوز کرد و ثروت های آن را غارت نمود، در دوره اوباما زمینه سازی برای بازگشت اشغالگری و ورود داعش انجام گرفت و در دوره ترامپ نیز علناً خروج از عراق رد شد.

قدرت موشکی سپاه و حشد الشعبی بالاتر از سامانه ضد موشکی آمریکاست

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: قدرت و قابلیت موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و یگان های حشد الشعبی در مبارزه با تروریسم به مراتب بیشتر و برتر از سامانه ضد موشکی، توپخانه ای و خمپاره ای است که آمریکا می سازد.

احساسات خصمانه علیه آمریکا رو به افزایش است

وی در پایان تصریح کرد: از زمان ترور شهید سردار سلیمانی و دوستان ایشان در پی حمله پهپادی که دونالد ترامپ دستور آن را صادر کرده بود، احساسات خصمانه علیه آمریکا رو به افزایش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha