پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خاضع

حوزه /رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برنامه های اعیاد شعبانیه در کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام «سیدجواد خاضع» امروز در نشست ستاد بزرگداشت نیمه شعبان، سالروز میلاد امام مهدی موعود (عج) و یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران که در دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: یکی از نکات جالب سال ۱۴۰۰ این است که ابتدا و پایان سال آینده میلاد حضرت مهدی (عج) و جشن های نیمه شعبان را داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرار گرفتن دو نیمه شعبان در یک سال فرصت مغتنمی برای توجه بیشتر به واسطه فیض الهی، وجود مبارک امام زمان ارواحنا فداه است.

حجت الاسلام خاضع افزود: مناسبت مهم دیگر آغاز سال جدید یوم الله دوازدهم فروردین، سالروز تثبیت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که تقارن نیمه شعبان و روز جمهوری اسلامی تقارن خجسته و مبارکی است و می توان گفت انقلاب اسلامی بسترساز حکومت جهانی امام عصر (عج) و زمینه ساز طلوع صبح صادق است.

وی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «یخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیوَطِّئونَ لِلمَهدی سُلطانَه»، «مردمی از شرق قیام می کنند و زمینه را برای حرکت جهانی امام مهدی (عج) فراهم می سازند». بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمود: «این کشور صاحب الزمان (عج)است و باید کشوری باشد که تا ظهور موعود به استقلال خودش ادامه بدهد و قدرت خودش را در خدمت آن بزرگوار قرار بدهد». همچنین فرمود: «این انقلاب امانتی است که باید به دست شما به صاحب اصلی آن سپرده شود» و «امیدوارم که این انقلاب یک انقلاب جهانی بشود و مقدمه برای ظهور بقیة الله ارواحنا له الفداء باشد».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مهم ترین سفارش مقام معظم رهبری در «بیانیه گام دوم انقلاب» زمینه سازی برای ظهور و طلوع خورشید مهدویت برای ساختن تمدن نوین اسلامی است که وظیفه ما را در راستای گرامی داشت این مناسبت مهم دوچندان می کند.

وی خاطرنشان کرد: باید مباحث مربوط به مهدویت را به درستی تبیین کنیم و به شبهاتی که دشمنان و مخالفین در زمینه مهدویت ایجاد کرده اند پاسخ دهیم.

حجت الاسلام خاضع اظهار کرد: بحث امام شناسی، ضرورت وجود امام، خودسازی، علائم ظهور، آزمون های دشوار طلیعه ظهور، ویژگی های حکومت مهدوی، انتظار و وظایف منتظران و نقش انتظار در تحقق امت واحده، تاثیر اعتقاد به مهدویت در اصلاح فرد و جامعه از موضوعا مهمی است که باید برای آحاد جامعه تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: ساعت ۹ شب میلاد حضرت مهدی موعود (عج) علاوه بر نورافشانی، بانگ تکبیر «یا مهدی (عج) ادرکنی» در همه شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد طنین انداز می شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام نتیجه جلسه‌ای که گرفتن شد ساعت۹ نورافشانی کنن؟! متاسفم برای تک تک حاضرین در جلسه و همه مسئولین استان و شهرستان