پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدتوفیق رضایی

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان گفت: کسانی که دل در گرو حضرت دارند باید ابتدا شعور حسینی را بیاموزند و سپس به شور حسینی برسند؛ باید زندگی ما بر اساس سیره و روش فرزند رسول اکرم (ص) تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سید توفیق رضایی امروز در جمع روحانیون و طلاب سنندجی که به مناسبت ایام شعبانیه و ولادت باسعادت امام حسین (ع) برگزار شد، بیان کرد: منش، نگاه دینی، سیاسی، فرهنگی و... امام حسین (ع) در نوع خود بسیار ویژه و منحصربفرد بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: امام حسین (ع) حتی در عاشورا هم فرصت را برای هدایت کسانی که در برابر خاندان عصمت و طهارت صف کشیده بودند، مغتنم دانستند.

وی افزود: کسانی که دل در گرو حضرت دارند باید ابتدا شعور حسینی را بیاموزند و سپس به شور حسینی برسند؛ باید زندگی ما بر اساس سیره و روش فرزند رسول اکرم (ص) تنظیم شود.

حجت الاسلام رضایی گفت: امام حسین (ع) هرگز اجازه ندادند ظواهر دنیوی ایشان را از مسیر خداوند متعال منحرف کند. امام (ع) مامور بود اسلامی که به اسلام درباری تبدیل شده بود را دوباره زنده کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: شناخت درست از زندگی امام حسین (ع) برای هر کسی یک امتیاز بزرگ است، زیرا در مکتب حسینی، آزادگی، مردانگی، اخلاق، هدایت و... همواره جاری است.

حجت الاسلام رضایی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب سیره سیدالشهدا(ع) را به جامعه معرفی کنند تا زندگی  همه حسینی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha