جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 949923
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
جهادی

حوزه/ همزمان با ایام میلاد امام حسین علیه السلام با حضور مدیر حوزه علمیه استان یزد، از بانوان طلبه جهادی یزد تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس، در مراسم تجلیل از بانوان طلبه جهادی یزد، با تبریک میلاد امام حسین علیه السلام گفت:  اگر خداوند  خیر و خوبی هر کسی را بخواهد معرفت و محبت امام حسین علیه السلام را در دل او قرار می دهد و امیدواریم همواره این محبت در قلوب ما جاری باشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های گروه های جهادی خواهر در بیمارستان ها و آرامستان های استان، ابراز امیدواری کرد: فعالیت های گروه های جهادی در عرصه های مختلف ادامه داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به آیه شریفه ۱۷ سوره آل عمران گفت: علمای اخلاق صبر را بر سه قسم می کنند: صبر بر بلایا، صبر بر اطاعت، صبر بر معصیت. صبر آثار و برکات زیادی دارد از جمله اینکه باعث ترفیع درجه و آمرزش گناهان می شود.

وی ادامه داد: صبر بر بلایا دشوار است، ولی با استعانت از درگاه الهی و تمسک به سیره ائمه اطهار علیهم السلام می توان سختی ها را تحمل کرد و به آرامش رسید.

حجت الاسلام شمس با اشاره به صبر بر معصیت افزود: ایستادگی در برابر هوای نفس و مبارزه با شیطان جهاد اکبر است، همچنان که پیامبر اسلام(ص) بعد از یکی از جنگ ها خطاب به مسلمانان فرمودند: آفرین بر شما که در جهاد اصغر شرکت کردند ولی هنوز جهاد اکبر باقی است. شخصی از جهاد اکبر سؤال کرد، که حضرت فرمودند منظور از جهاد اکبر، جهاد با هوای نفس و ترک معصیت است.

انتهای پیام

    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha