چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بوستان کتاب

حوزه/ کتاب «طرح درس نهادینه سازی ارزش ها» تهیه شده در مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  کتاب «طرح درس نهادینه سازی ارزش ها» تهیه شده در مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید در ۱۹۹ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

این اثر حاصل تلاش علمی و تجربه علمی معلمان و مربیانی است که در سنگر تعلیم و تربیت خوش درخشیدند؛ کتاب پیش رو، اهدافی همچون تبیین جایگاه و نقش نهادینه سازی ارزش ها در تحول نظام آموزش و پرورش کشور، عملیاتی کردن دومین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش(تعمیق تربیت و آداب اسلامی)، تقویت اعتقاد و التزام به ارزش ها، تولید و ارائه برنامه مدون پژوهشی در حوزه نهادینه سازی ارزش ها و تجلیل و تقدیر از اساتید و معلمان و مربیات موفق سراسر کشور در حوزه نهادینه سازی ارزش ها، را دنبال می کند.

در این طرح، هدف آن است که از کودکی(دوران شکل گیری شخصیت انسان) این ارزش ها به تدریج نهادینه شود تا در سنین بالاتر ایمانی مستقر به دست آید.

این مجموعه مشتمل بر طرح درس های برگزیده و برتر است که طی دو مرحله داوری امتیازدهی و برای چاپ در این مجموعه انتخاب شدند؛ با توجه به این که بعضی طرح درس ها دارای ضمائم صوتی و تصویری بودند، یک حلقه سی دی نیز به این مجموعه پیوست شده گردیده است.

طرح درس مطرح شده در این اثر، در پنج محور تبیین شده که عبارتند از: «معرفت و ارتباط با خدا»، «معرفت و ارتباط با امام عصر(عج)»، «رعایت تقوا(خود نگهداری»، «رعایت ادب و آداب»، «رعایت تعاون و انفاق».

در مقدمه این کتاب سخنی از مدیر مؤسسه فرهنگی تربیتی توحید آمده است: هر کدام از این اهداف در شش هفته یا چهل روز اجرا می شود؛ بر این اساس، برنامه ما برای پنج هدف و محور بنیادین به این صورت است که هر هدف و محور هر روز به مدت ۱۰ دقیقه و هر هفته یک واحد درسی ۴۵ دقیقه ای برنامه دارد و این برنامه به مدت چهل روز به طول می انجامد و در پایان هر ۴۰ روز یک اردو برای تثبیت آن برگزار می شود.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha