چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیین تجلیل از اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در آیین تجلیل از اساتید و طلاب مدرسه علمیه معصومیه شهر یزد، تصریح کرد: بانوان طلبه در میدان مقابله با کرونا مجاهدانه ایستادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از اساتید و طلاب برتر مدرسه علمیه معصومیه شهر یزد وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع)،  که با حضور مدیر کل اوقاف استان، مدیر اوقاف شهرستان و حجت الاسلام مهدوی خواه مدیر حوزه خواهران لرستان (به عنوان مهمان ویژه) و جمعی از اساتید و طلاب، به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین علیه السلام، حضرت اباالفضل علیه السلام و امام سجاد علیه السلام را به شرکت کنندگان در مراسم تبریک گفت.

وی از بانوان حوزوی که از ابتدای شیوع کرونا در همه عرصه های علمی، آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و جهادی از هیچ کوششی دریغ نکردند و در صحنه حضور فعال داشته و دارند قدردانی کرد.

* امام حسین هفت خصلت را برای مؤمنان تأکید کردند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، به روایتی از امام حسین علیه السلام اشاره کرد و افزود: در جلد یک صفحه ۳۶۸ کتاب محدث قمی آورده شده است که امام حسین(ع) به نقل از پیامبر اسلام و پیامبر نیز به نقل از خداوند، هفت خصلت را برای مؤمنان تأکید کرده اند که « پروردگارم من را وصیت کرد تا در آشکار و پنهان به اخلاص بکوشم، عفو کنم از کسی که به من ظلم کرده، عطا کنم به کسی که من را محروم نموده، پیوند کنم با کسی که پیوندش با من را قطع کرده است، سکوت من تفکر، نطق من ذکر و نظر من از روی عبرت باشد».

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با بیان اینکه عمل به این روایت و هفت خصلت نیکو از سوی مردم بسیاری از مشکلات جامعه را حل می کند؛ اظهار داشت: از بانوان حوزوی انتظار می رود تا این وصیت الهی را که در بیان پیامبر اسلام و سپس از زبان امام حسین علیه السلام روایت شده است در عمل و در ایام پایانی سال به کار ببندند.

وی به بانوان طلبه مدرسه علمیه معصومیه سلام الله علیها یزد که به افتخار سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نائل آمده اند تبریک گفت و به بیان خاطراتی از تأسیس این مدرسه علمیه و نظر اهل بیت علیهم السلام به عنوان صاحبان اصلی حوزه های علمیه نسبت به پیشرفت حوزه های علمیه و تحصیل طلاب پرداخت.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز کرد: گاهی اوقات شناخت و معرفت افراد نسبت به حوزه ها کم است، در حالی که بارها تجربه کرده ایم در زمانی که تصمیم گرفته می شد تا حوزه ای در یک منطقه ای از جمله حوزه معصومیه در آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) تأسیس شود، از جایی که انتظار نمی رفت خیرین و افراد نیکوکاری برای اهدای کمک ها مراجعه می کردند و یا تماس می گرفتند.

*مدیر کل اوقاف یزد: بانوان حوزوی برای رسیدن به تعالی جامعه از خود شروع نمایند

حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این آیین با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک به بانوان حوزوی از تلاش های آنان در یکسال گذشته تقدیر کرد.

وی رسیدن به تعالی را از اهداف حوزه های علمیه خواند و گفت: امیدواریم بانوان طلبه ابتدا برای رسیدن به تعالی از خود شروع کنند و سپس به سایر افراد خانواده و جامعه نیز تعمیم دهند.

*بیش از ۹۰ استاد و طلبه مدرسه علمیه معصومیه یزد تجلیل شدند

خانم نرگس عزیزی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه سلام الله علیها یزد از تلاش های هیئت امنای مدرسه و اوقاف و امور خیریه استان در همکاری و همیاری با این مدرسه علمیه، هیئت امنا، مدیر حوزه علمیه خواهران استان و معاونان مدیریت  طلاب و اساتید مدرسه در یکسال گذشته در بخش های مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی، تبلیغی و جهادی تشکر کرد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه یزد با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص پیشرفت حوزه های علمیه خواهران در همه عرصه های علمی و پژوهشی اظهار امیدواری کرد: بانوان طلبه این مدرسه علمیه بتوانند در تحقق تأکیدات امام خامنه ای تلاش نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha