شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کودک سی‌سختی با دلجویی یک امام محله از شوک درآمد

حوزه/ حجت الاسلام جلیل پور امام محله‌ای است که به همراه دوستان طلبه خود تمام تلاششان را به کار بسته‌اند تا بخشی از مشکلات مردم زلزله‌ زده سی‌سخت را رفع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه وبویراحمد، حجت الاسلام عبدالله جلیل پور، ۵ سال است که امامت محله روستای گچ بلند شهرستان بهمئی، استان کهگیلویه وبویراحمد را برعهده گرفته و مسجد امام حسین علیه السلام را محور فعالیت‌های خود قرار داده است.

وقتی که خبر زلزله سی‌سخت منتشر می‌شود او و جمعی از دوستان روحانی دیگر منطقه دست به کار می‌شوند. این گروه که سال‌ها است با عنوان «جوانان عاشورایی طولیان» مشغول فعالیت‌های فرهنگی و جهادی هستند بلافاصله خود را به سی‌سخت می‌رسانند و مشغول آوربرداری از خانه‌های مردم زلزله زده می‌شوند.

کودک سی‌سختی با دلجویی امام محله از شوک درآمد

 زلزله زندگی سخت مردم سی‌سخت، را سخت‌تر کرد. اهالی این منطقه بسیاری از لوازم و امکانات زندگی خود را از دست دادند و دیگر حتی توانایی تهیه غذا برای خود نداشتند.

در این شرایط دغدغه‌ای که در حجت الاسلام جلیلی پور و دوستانش به وجود آمد، تأمین مواد غذایی برای زلزله‌زدگان بود. یکی از محصولات این منطقه نان سنتی خوش پختی است که وقتی خشک می‌شود تا مدت قابل توجهی می‌توان از آن استفاده کرد.

کودک سی‌سختی با دلجویی امام محله از شوک درآمد

از زنان محلی خواسته شد تا برای پخت نان دست به دست هم دهند و نتیجه این همکاری و همدلی تهیه ۱۲هزار قرص نان شد که به‌صورت بسته‌های ۲۰ تایی، روزانه در بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شد.

حلقه مرهم که یک نهاد کاملاً مردمی است نیز پای کار آمد و هزینه‌های تهیه آرد و امکانات لازم را فراهم کرد.

کودک سی‌سختی با دلجویی امام محله از شوک درآمد

شاید در میان همه این مشکلات بزرگی که بزرگان را به خود مشغول کرده، مسائل کودکان رنج کشیده کمتر مورد توجه باشد. در عید مبعث، حجت الاسلام جلیلی پور و دوستانش تصمیم می‌گیرند که کاری کنند تا شادی را برای لحظاتی میهمان این قلب‌های کوچک کنند.

بیش از ۱۵۰ اسباب بازی و وسیله ورزشی تهیه شد و برای توزیع وارد منطقه شدند. حجت الاسلام جلیلی پور به بهانه اهدای اسباب بازی، سعی می‌کرد با بچه‌ها گرم بگیرد و با شوخی و خنده دقایقی را خوش بگذرانند.

کودک سی‌سختی با دلجویی امام محله از شوک درآمد

ناگهان اتفاق عجیبی می‌افتد با خنده یک کودک، مادرش به گریه می‌افتد؛ حاج آقا متعجب از علت گریه می‌پرسد. این کودک حین زلزله به سرش ضربه‌ای وارد شده بود و در طول این مدت شوکه شده و هیچ عکس العملی نسبت به اطرافیان خود نداشت؛ اما در مواجهه با اسباب بازی و شوخی‌های حاج آقای جلیلی پور، از حالت شوک خارج می‌شود.

حجت الاسلام جلیلی پور و همراهانش از ابتدای کرونا ۱۰ روستا را شناسایی کرده و ستاد مبارزه کوچکی علیه این ویروس منحوس تشکیل داده اند. از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده تا آموزش‌های لازم برای پیش‌گیری از شیوع کرونا همچنان در دستور کار این ستاد مردمی است.

کودک سی‌سختی با دلجویی امام محله از شوک درآمد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha