شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباس محمد حسنی - عقیدتی ارتش

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اداره قرآن، عترت و نماز باید با یک پیگیری مستمر و در اقدامی جهادی تا پایان سال ۱۴۰۰، آمار حافظان قرآن کریم از یک جزء تا کل قرآن را به دو برابر تعداد فعلی ارتقا دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در دیدار نوروزی با رئیس و کارکنان اداره قرآن، عترت و نماز، ترویج آموزه‌های قرآنی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در بین کارکنان، دانشجویان و خانواده‌ها را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: اداره قرآن، عترت و نماز باید با یک پیگیری مستمر و در اقدامی جهادی تا پایان سال ۱۴۰۰، آمار حافظان قرآن کریم از یک جزء تا کل قرآن را به دو برابر تعداد فعلی ارتقا دهد، یعنی می‌بایست حافظان قرآن کریم در ارتش تا پایان سال جاری به بیش از ۲۸ هزار نفر افزایش یابند.

وی خاطر نشان کرد: این مهم جز با کار ده برابری، مستمر، شبانه روزی، عاشقانه و با باور قلبی  محقق نخواهد شد و لازم است پیشرفت کار بصورت فصلی و با تشکیل جلسه ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با تأکید بر اینکه باید برنامه ریزی منسجم و دقیقی در خصوص منتخبان و راه یافتگان به مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح در بخش خانواده‌ها و کارکنان پایور و وظیفه برای کسب مقام برتر در این مسابقات صورت پذیرد افزود: تحقق این موضوع مستلزم برنامه‌ریزی عالمانه و رصد مدبرانه توسط اداره قرآن و ادارات عقیدتی سیاسی نیروها تا زمان برگزاری مسابقات است و انتظار می‌رود در مسابقات نیروهای مسلح، پیشرفت بسیار محسوسی نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز بایستی در همه بخش‌ها برابر فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری مدظله العالی با تلاش شبانه روزی و کار ده برابری پیش رود و موانع اقدامات با درایت برطرف شود تا ان‌شاءالله به نقطه مطلوب در ارتش برسیم.

وی در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان گفت: در حوزه قرآن، عترت و نماز باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که فضای کوی‌های سازمانی و یگان‌ها به عطر قرآن، نماز و معارف اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین بیش از پیش معطر شود. البته از ظرفیت‌های اثرگذار فضای مجازی نباید غافل شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی اذعان داشت: برنامه‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای در حوزه قرآنف عترت و نماز توسط بعضی از ادارات شروع شده که لازم است سایر ادارات هم الگو برداری و اجرا کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: ان‌شاءالله همه مدیران و جامعه قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با نصب العین قرار دادن فرامین مقام معظم رهبری و جامه عمل پوشاندن به شعار سال در حوزه کاری خود، موانع کار را بر طرف کنند و با همت و برنامه‌ریزی و اقدام جهادی و در تعامل با مسئولان و فرماندهان قرآنی ارتش، از پشتیبانی‌های خالصانه این عزیزان نهایت استفاده صورت پذیرد تا امکانات لازم در راستای تربیت انسان اخلاق‌مدار، بصیر، مومن، ولایتمدار و ملتزم به آیات روح‌بخش قرآن کریم به کار گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha