پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت:مساجد، چشمه های جوشان تربیت نیروی انسانی هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه هیئت امنای امور مساجد قزوین با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: مساجد امر مهمی است که همه باید برای پویایی و رونق بیش از پیش آن قدم برداریم، تنها با جغرافیای مساجد و فعالیت ائمه جماعات مشکلات بسیاری از محلات و جامعه حل خواهد شد.

 وی ادامه داد: شناسایی مساجد شاخص و واگذاری کارها به آنها در زمان محدود به خروجی دادن کارها به ما کمک خواهد کرد. سالانه باید کارآمدی مساجد را در استان رصد و کارنامه ای تهیه کنیم، به چه میزان این مساجد در مسیر رسالت انبیا و منویات رهبری چه اقداماتی انجام داده اند؟

مسجد چشمه جوشان تربیت نیروی انسانی است

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد:  رسول گرامی اسلام (ص) در مکه، مسجدالحرام و در مدینه نیز مسجدالنبی را راه اندازی کردند و هدف ایشان فقط اقامه نمازهای روزانه نبود.

 وی ادامه داد: اهمیت اقدام پیام در آن دوران مسجدسازی به میزانی بود که سریعا منافقین اقدام به ساخت مسجد ضرار کردند، یعنی متوجه شدند که برای دستیابی به اهداف شوم خود باید دست به ساخت و ساز در حوزه مسجد بزنند.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: مساجد، چشمه‌های جوشان تربیت نیروی انسانی هستند، یعنی برای تقویت نمازجمعه ما باید نیروی انسانی را در مسجدها تقویت کنیم و از آنجا این نیروهای مسجدی به سمت نمازجمعه حرکت کنند، مساجد وقتی بهم می‌رسند رودهای جوشان را تشکیل می‌دهند، سیستم امامت و امتی که رهبری تاکید دارند در راستای تقویت همین موضوع است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: مساجد اگر به محلی برای جوشش نیروی انسانی تبدیل شوند همین نیروها به جوانانی برای مدیریت‌ها در ادارات و نهادهای تبدیل می‌شوند؛ ما نیازمند معلم، مدیرکل، استاندار، نماینده مجلس هستیم اگر این مدیران از مساجد بپاخیزند، دچار مشکلات  فراوان نمی شویم.

 وی اظهار کرد: هرکس تربیت شده مسجد باشد انسان ساز و کشور ساز می‌شود؛ امثال شهید رجایی، شهید سلیمانی و شهدای دیگر اگر توانستند در کشور قدم‌های سازنده بردارند به دلیل این بود که از مسجد رشد کردند.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر اقدامات خیر آیت الله باریک بین در حوزه مساجد، خیرین و راه اندازی حوزه‌های علمیه نبود امروز ما این وضعیت و شرایط را نداشتیم و بسیار عقب تر از آنچه که امروز قرار داریم، بودیم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha