پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سواد رسانه

حوزه/ کتاب "۱۵۰ هشتگ نهضت سواد رسانه ای" کتابی است سودمند و کاربردی برای خانواده ها و اعضای جامعه برای این که تا حدودی مجهز به مهارت های سواد رسانه ای در دنیای امروز شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این کتاب نوشته دکتر سید بشیر حسینی، عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صداو سیما و داور معروف برنامه "عصر جدید" و نیز حسین حق پناه از مدرسین سواد رسانه ای است که به همت انتشارات پیام عدالت به زیور طبع آراسته شده و تاکنون نیز چندین بار تجدید چاپ شده است.

نکته جالب درباره این کتاب آن است که نویسندگانش به شکل عمدی، از فضای علمی و تخصصی رسانه و ارتباطات خارج شده و متناسب با نیاز عموم مردم و خانواده ها به عنوان مخاطبان اصلی مقوله نهضت سواد رسانه ای، محتوای خود را با بیانی ساده و روان، اما در قالبی جذاب و متفاوت ارائه نموده اند.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: "سواد رسانه ای" پاسخی است به یک نیاز همگانی در زمینه ی استفاده بهینه از رسانه ها. پاسخ به پرسش هایی مانند" چقدر و چگونه از رسانه ها استفاده کنیم؟ "، " چه شرایط و محدودیت های معقولی در بهره برداری از رسانه ها مدنظر است؟ "، "چه کنیم که از مزایای همه رسانه ها بهره مند شویم ولی دچار آسیب ها و مشکلاتشان نشویم؟، و ...

"نهضت سواد رسانه ای" یک موج همگانی است برای اوج گرفتن و به پرواز درآمدن. باید پروانه ها(رسانه ها)، از شهدِ نوشینِ مغز و عقلانیت(سواد و دانش) بنوشند و یک موجِ پروانه ای و جهان گستر به راه بیندازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha