جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طالب پور

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلایل عدم موفقیت در جهش تولید، گفت: عدم پشتیبانی‌های لازم و برطرف نشدن موانع تولید از دلایل عدم موفقیت در جهش و رونق تولید است.

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، با اشاره به شعار سال، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از چندین سال پیش با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تحریم‌ها و مشکلات داخلی نام گذاری‌هایی کردند که  بیشتر حول موضوعات اقتصادی است.

وی افزود: در دو سال گذشته، مقام معظم رهبری موضوع تولید را مورد توجه قرار دارند، چون یکی از معضلات جدّی ما این است که بسیاری از کالاهای ضروری و مورد نیاز روزانه در داخل تولید نمی‌شود یا به اندازه کافی نیست و این بهانه‌ای برای واردات بی رویه کالاها و خروج ارز از کشور می‌شود.

مسئول سابق دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸نجف اشرف با بیان اینکه واردات کالا و خروج ارز از ایران مشکلات بسیاری برای اقتصاد کشور به وجود می‌آورد، گفت: تولید را باید به عنوان یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکل جدی اقتصاد کشور مورد دانست که مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: سال ۹۸ به نام رونق تولید، سال ۹۹ جهش تولید و سال ۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد تا نویدی برای رونق تولید داخلی باشد.

حجت‌الاسلام طالب‌پور تصریح کرد: مشکلات و فشارهای متعدد خارجی و عدم توجه لازم مسئولان به موضوع تولید، باعث شده که متاسفانه به نقطه مطلوب دست پیدا نکردیم، براین اساس رهبر معظم انقلاب بر منطق گزارش‌هایی که به دستشان رسید، فرموده بودند« علی رغم اینکه تولید کنندگان و بخش خصوصی تلاش بسیاری برای عملی کردن جهش تولید کردند ولی به دو دلیل موفق نشدند.»

وی با اشاره به دلایل عدم موفقیت در جهش تولید، اظهار داشت: صورت نگرفتن پشتیبانی‌های لازم و برطرف نشدن موانعی که برای تولید وجود داشته یا حتی موانع جدیدی که ایجاد شده، از جمله دلایل عدم موفقیت در جهش تولید هستند لذا امسال باید از تولید پشتیبانی  و هم موانع برطرف شود.

حجت‌الاسلام طالب‌پور افزود: همه مسئولان اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه و حتی بدنه جامعه، بخش خصوصی و دولتی و آحاد مردم باید توجه داشته باشند، تا همگی دست به دست هم ندهند همه ظرفیت‌ها و استعدادها به میدان نیاید، تولید مطلوب محقق نخواهد شد لذا باید همه حمایت کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با ابراز امیدواری به رفع مشکلات کشور، اظهار کرد: امیدواریم بخشی از مشکلات با دولت انقلابی که در خرداد ماه انتخاب می‌شود و بخشی توسط مجلس شورای اسلامی و بخشی توسط قوه قضائیه حل شود، کسانی که جلوی تولید را می‌گیرند باید با آنها برخورد شود و مسئولی که می‌داند کالایی در داخل تولید می‌شود ولی مجوز واردات می‌دهد نیز باید با او برخورد شود تا شاهد رشد تولیدات داخلی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha