پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی گفت: فتوای جهاد کفایی بر نقش مرجعیت دینی و ارتباط ملت با دین و مرجعیت و همچنین روحیه ملی گرایی ملت تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با اشاره به پرونده روابط عربی – عراقی، گفت: عراق از کشور های عربی اطراف خود استقبال می کند و عراق کشوری راهبردی برای منطقه است و هیچ کس از آن بی نیاز نیست.

وی با بیان اینکه ما از تحکیم روابط عراق و کشور های اسلامی و جهان استقبال می کنیم، افزود: اعراب باید به آغوش عراق بازگردند، امّا برخی از کشور های عربی علیه ملت ما با صدام همراه شدند و علیه ما در کنار داعش ایستادند.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه به فرهنگ ناامیدی و ناکامی اشاره کرد و گفت: زندگی ماشینی به دنبال ریختن بذر ناامیدی و شکست در میان عراقی هاست.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به عواملی که به امید و پیروزی دعوت می کند، اشاره کرد و آن عوامل را اعتماد به خداوند متعال، برکات اهل بیت (علیهم السلام)، آگاهی ملت و مرجعیت دینی برشمرد و افزود: رسانه های دشمن برخلاف این مسیر عمل می کنند.

فتوای جهاد کفایی، بیانگر ارتباط ملت با دین و مرجعیت است

امام جمعه نجف اشرف ضمن یاد آوری سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی، تصریح کرد: این فتوا کهنه نمی شود، بلکه زنده است و باید فرهنگ و تربیت آن در ملت ما باقی بماند.

وی ادامه داد: فتوای جهاد کفایی بر نقش مرجعیت دینی و ارتباط ملت با دین و مرجعیت و همچنین روحیه ملی گرایی ملت تأکید کرد.

شهید صدر با از بین بردن رژیم بعث در عراق، آرزوی خود را تحقق بخشید

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به سالگرد شهادت آیت الله شهید محمد باقر صدر اشاره کرد و بیان داشت: شهید صدر، اولین کسی بود که فریاد تغییر سر داد. شهید صدر غریبانه و تنها فریاد برآورد، امّا امواج صدای او انتفاضه شعبانیه را بنیان گذاشت و مومنین به برکت آن فریاد، انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: شهید صدر می دانست که به شهادت خواهد رسید، لذا در راه شهادت قدم گذاشت و با از بین بردن رژیم بعث در عراق، آرزوی خود را تحقق بخشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha