جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هرمزگان

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده گفت: نگاه بنده به حجاب و عفاف اصلاح وضعیت موجود به کمک کار فرهنگی ایجابی و اثباتی است و کار سلبی را نفی می‌کنم؛ ما باید با کار فرهنگی به دنبال اصلاح باشیم نه با برخوردهای سخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، در دیدار  اعضای کمیسیون عفاف و حجاب، افراط و تفریط ها نسبت به حجاب را بزرگترین آفت دانست و گفت: در طول چهل سال گذشته نگرش های مختلف باعث به وجود آمدن شکاف بین جامعه و نظام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: مواجهه با مردم در امر حجاب و عفاف متفاوت است، اما باید توجه داشت که عفاف یک امر باطنی است و لازمه داشتن حجاب،عفاف است و شخص باید در باطن خود به حجاب رسیده باشد،برخی از مردم جامعه حجاب دارند، اما عفاف را فراموش کرده اند.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: نگاه بنده به حجاب و عفاف اصلاح وضعیت موجود به کمک کار فرهنگی ایجابی و اثباتی است و کار سلبی را نفی می‌کنم؛ ما باید با کار فرهنگی به دنبال اصلاح باشیم نه با برخوردهای سخت؛ تنها زمانی کار سلبی امکان پذیر است که یک جریان سازمان یافته به دنبال لکه دار کردن عفاف جامعه‌ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود : علی رغم وجود دستورالعمل ها در ادارات و نهادها، حجاب و عفاف به شکل صحیح رعایت نمی شود؛ چگونه توقع داریم مردم صحبت ها و راهکارهای ما را قبول کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: اگر زمانی بیان می شود استاد معارف متولی امر تربیت است، به معنی سلب مسئولیت از دیگر اساتید نیست یا زمانی که گفته می شود یک طلبه یا یک روحانی متولی امر فرهنگ سازی حجاب و عفاف باشد به معنی سلب مسئولیت از دیگران نیست و باید تمام جامعه نسبت به این مسئله کنشگری موثر داشته باشند و تنها محدود به یک نفر یا یک قشر خاص نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر ستادی تشکیل شده است؛ ستاد برای ساماندهی خوب است، اما این که دستگاه های عریض و طویلی داشته باشیم، باعث سلب مسئولیت از دیگران می‌شود و کار سخت می گردد. ما باید همه را در این مقوله درگیر کنیم، چرا که امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه و نظارت همگانی است.

وی خاطرنشان کرد:  مشکل کمبود قانون در حوزه عفاف و حجاب نداریم و به اندازه‌ کافی قانون های حمایتی وجود دارد، مشکل ما در حوزه اجرا است که به نوع نگاه مردم بر می گردد؛ زمانی که جامعه از خود سلب مسئولیت می‌کند مشکلات دو چندان می شود، اما اگر نوع نگاه مردم به این مقوله نگاه دینی باشد بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 1
    تیتر نقل قول رو درست کنید: کار سلبی را نفی میکنیم. البته فکر میکنم کار سلبی هم لازمه طبق قاتون کشور
  • محمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 1
    سلام و عر ادب داریم محضر نماینده محترم ولی فقیه. عارضیم که بزرگ مرد کار فرهنگی و ایجابی پیامبر اکرم صلوات الله علیه بودند اما ایشون حکومت تشکیل دادند و برای تثبیت کار فرهنگی قانون وضع کردند. و مردم رو موظف به اجرای قانون کردند چه در مورد پرداخت مالیات و چه در مورد رعایت پوشش اسلامی و ......... پس با توجه به سیره آن بزرگوار با قانون و اجرای آن توسط حکومت هست که فرهنگ سازی میشه . همون طور کشورهای توسعه یافته الان عمل میکنند. فرهنگ تک سر نشینی که موجب حفظ جان مردم شد موقعی نهادینه شد که حکومت متخلفان رو جریمه کرد. آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه میفرمودند وظیفه حکومت هست که با این مقوله برخورد کند ولی چون حکومت نمیخواهد، به اسم کار فرهنگی توپ رو میندازه تو زمین روحانیون . مؤید و محفوظ باشید
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    مشکل از تضاد برنامه های فرهنگی بخصوص در صدا و سیماست ، و گر نه اگر فعالیتهای فرهنگی و هنری در راستای تعریف و تقویت حجاب منسجم و هم افزا بود ، نیاز به برنامه های سلبی بسیار کاهش می یافت و صد البته تاثیرش هم با توجه به پشوانه فرهنگی یادشده فوق العاده می بود .
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    کارکرد اشعار عرفانی با آن حالت خواندن ، در صداو سیما، عرفانی است یا تشویق به ولنگاری ؟ فیلمها و سریالها عملا مشوق حجابند یا مروج لاابالی گری ؟ روش برخورد مجریان مرد و زن با همدیگر ، دعوت کننده به سوی عفاف و متانت بیشتر است یا ... ؟
  • رضا IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    بعد از 40 سال کار سلبی ان هم به شدیدترین شیوه ی ممکن ، چطور میخواهند ایجابی برخورد کنند جای سوال دارد؟