جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سیدنصیر حسینی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جان مردم و سلامت جامعه مهم تر از هر چیزی است، لذا از معتمدین و متنفذین می‌خواهیم که از برگزاری تجمعات در روستاها و بخش‌ها جلوگیری کرده و همراه با دهیاران و بخشداران اجازه برگزاری مراسم‌های خطرناک را به کسی ندهند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که با نام اسلام و اخلاق و معنویت و مبارزه با ظلم و ستم شکل گرفته است، اظهار کرد: امروز پیشگام شعار عدالت و معنویت در جهان هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پیروزی‌های زیادی نصیب ملت شده و امروز انقلاب ما از مرزهای کشور بیرون رفته و آرمانهای انقلاب به گوش جهانیان رسیده است، تصریح کرد: مسئولان در چنین نظامی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که باید قدر خود را دانسته و در راه خدمت به مردم  از هیچ کوششی دریغ نکنند.

حسینی با بیان اینکه باید معنویت و اخلاق را در دستور کار قرار دهیم و خودمان را بسازیم، خاطرنشان کرد: برای ساختن جامعه آباد، آزاد و سالم باید اخلاق و معنویت را بیش از پیش سرلوحه کار قرار دهیم مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید با قرآن مانوس باشند این یک عیب بزرگ برای مسئول در نظام است که کمتر قرآن بخواند و با قرآن نامانوس باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: انتخابات باید به صورت شایسته و در شأن ملت ایران، با حضور حداکثری برگزار شود.

وی با بیان اینکه مستلزم برگزاری انتخابات، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، یادآور شد: باید همه دست در دست هم و با رعایت دستور العمل‌هایی که اعلام شده بر کرونا غلبه کنیم تا بتوان زندگی را به حالت عادی درآورد.

حسینی در ادامه با تشکر از اقدامات مسئولان استانی برای مقابله با کرونا، یادآور شد: به دلیل اینکه استان ما همجوار با خوزستان است، خطر بیشتری کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می کند.

حسینی گفت: دادگستری و نیروی انتظامی با کسانی که دستورالعمل ها را زیر پا می گذارند، برخورد کنند. همچنین طرح شهید سلیمانی را که طرحی بسیار خوب برای کنترل و مقابله با کرونا بود با جدیت بیشتر در استان اجرا کنیم، هر چند که تاکنون یکی از بهترین استان ها در اجرای این طرح بوده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تجمعات همانند جشن های عروسی و مراسم های تشییع و تدفین باید با در چارچوب دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود، ادامه داد: نیروی انتظامی برای متفرق کردن تجمعات نیازی به حکم دادستانی ندارد و می تواند هر تجمعی را بدون حکم متفرق کنند.

وی گفت: در خصوص نماز جمعه ها و برگزاری نماز جماعت در مساجد آن دسته از مناطقی که در رنگ‌بندی قرمز و نارنجی تعریف می‌شوند، نباید چنین برنامه هایی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خودمان نیز در مرکز استان یکی دوماه نماز جمعه را به صورت محدود برگزار کردیم، اظهار کرد: جاهایی که ممکن است بیماری شیوع بیشتری داشته باشد، برنامه‌ها را فعلا تعطیل کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در کهگیلویه و بویراحمد درخواست‌هایی هم از مردم داشت و خطاب به آنها، گفت: از همه مردم استان می خواهم از هرگونه تجمعی بپرهیزند.

وی ادامه داد: جان مردم و سلامت جامعه مهم تر از هر چیزی است، لذا از معتمدین و متنفذین می‌خواهیم که از برگزاری تجمعات در روستاها و بخش‌ها جلوگیری کرده و همراه با دهیاران و بخشداران اجازه برگزاری مراسم‌های خطرناک را به کسی ندهند.

حسینی با بیان این که گاه تجمعات ۱۵۰۰ نفری در بعضی از مراکز بخش‌ها و روستاها برگزار می‌شود، یادآور شد: چندین بار ما را برای حضور در چنین تشکیل برنامه‌هایی دعوت کردند که حضور پیدا نکردیم ،چرا که تجمعات عامل اصلی شیوع بیماری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha