پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / حضور سرزده آیت الله اعرافی از بخش های رسانه ای مدرسه شهید صدوقی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با حضور در مجتمع آموزشی شهید صدوقی، از مرکز پژوهش‌های تبلیغی مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در این بازدید سرزده که حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه حضور داشت، مدیر حوزه های علمیه از بخش‌های مختلف مرکز پژوهش های تبلیغی حوزه که مشغول به فعالیت بودند، بازدید بعمل آورد.

در ابتدا مسئول مرکز پژوهش‌های تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین مقدمی به ارائه گزارشی از فعالیت های بخش های مختلف این مرکز پرداخت.

در بخش امور تحقیقات مرکز پژوهش‌های تبلیغی، طرح تدوین تفسیر ترتیبی آیات منتخب قرآن کریم با رویکرد تبلیغی ارائه شد که مورد استقبال آیت الله اعرافی قرار گرفت و مقرر شد حمایت‌های لازم از این طرح به عمل آید.

در این بخش آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته خواستار تهیه و تدوین تفاسیر متعدد با رویکرد علوم انسانی از قبیل؛ علوم سیاسی، علوم اجتماعی و...، شد. همچنین در این دیدار از درختواره موضوعات تبلیغی و درختواره محتوای تبلیغی و فهرست کتابهای تخصصی تبلیغ گزارشی ارائه گردید. در همین راستا نیز  آیت الله اعرافی مجوز بکارگیری سرباز طلبه بخش پژوهش را در این قسمت داد.

در ادامه عضو شورای عالی حوزه های علمیه از بخش منشورات مرکز پژوهش‌های تبلیغ که متکفل سه نشریه ماهنامه «مبلغان»، «سفیر امین» و «فصلنامه علمی تخصصی تبلیغ» می‌باشد بازدید کرد.

در این دیدار حجت الاسلام علیرضا زنگوئی، سردبیر ماهنامه مبلغان ضمن تشکر و تقدیر از حضور مدیر حوزه های علمیه به ارائه گزارشی از نظرسنجی‌های انجام شده از ماهنامه مبلغان پرداخت.

سردبیر ماهنامه مبلغان افزود: فراوانی مشترکینی که مجله را به دلیل مطالب علمی مطالعۀ می کنند ۴۵ درصد می باشد و همچنین مشترکینی که به دلیل مطالب منبری مجله را مطالعه می کنند نیز ۴۵ درصد است. از میان مشترکین ۶۳ درصد از مجله استفاده ی زیاد و خیلی زیادی داشته اند همچنین ۲۷ درصد استفاده متوسطی از مجله داشته اند. همچنین حدود ۶ درصد از مشترکین نیز استفاده ی کمّی از مجله داشته اند.

حجت الاسلام زنگوئی ادامه داد: از نظر ۵۷ درصد مشترکین، کیفیت مجله رو به رشد است و در مقابل هم ۷ درصد از مشترکین معتقدند که کیفیت مجله رو به افول است. به نظر ۱۸ درصد از پاسخگویان بدون تفاوت مانده و ۱۴ درصد نیز در این باره نظری نداشته اند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت: بیشترین فراوانی ۴۶ درصد و مربوط به مشترکینی است که  از عدم انتشار مجله خیلی ناراحت می شوند و بیشترین فراوانی ۸۲ درصد و مربوط به مشترکینی است که استفاده به جا از آیات و روایات را خیلی زیاد و زیاد ارزیابی کرده‌اند.

حجت الاسلام زنگوئی در ادامه تشریح این نظر سنجی گفت: بیشترین درصد فراوانی ۷۲ درصد است که مربوط به مشترکینی است که کاربرد مطالب در تبلیغ را خیلی زیاد و زیاد ارزیابی کرده اند و بیشترین درصد فراوانی ۷۰ درصد است که مربوط به مشترکینی است که سطح علمی مطالب را خیلی زیاد و زیاد ارزیابی کرده اند. همچنین درصد فراوانی مشترکینی که به نظرشان سطح علمی مطالب تا حدودی خوب بوده ۲۴ درصد است. فراوانی مشترکینی که معتقد بودند سطح علمی مطالب کم است در حدود ۴ درصد است.

سردبیر ماهنامه مبلغان اظهار کرد: بیشترین درصد فراوانی مربوط به مشترکینی است که تنوع و جذابیت  محتوای مجله را خیلی زیاد و زیاد ارزیابی کرده اند و مقدار آن برابر ۵۹  درصد است. از نظر ۲ درصد از مشترکین نیز محتوای مجله اصلا متنوع و جذاب نبوده است و درصد فراوانی مشترکینی که معتقدند مطالب مجله زیاد و خیلی زیاد جدید و دست اول است  ۵۷ درصد می باشد.

حجت الاسلام زنگوئی بیان کرد: از بین مشترکین مجله بیشترین درصد فراوانی یعنی ۶۷ درصد مربوط به کسانی است که میزان انگیزه برای مطالعه مجله را خیلی زیاد و زیاد توصیف کرده اند. همچنین ۳ درصد از مشترکین بیان کرده اند که انگیزه کمی برای مطالعه مجله دارند و بیشترین درصد فراوانی مربوط به مشترکینی است که از محتوای مجله در تبلیغ استفاده ی خیلی زیاد و زیاد می کنند و مقدار آن برابر ۶۴ درصد است. در حدود ۴ درصد از مشترکین از محتوای مجله در تبلیغ استفاده ی کمی دارند. از میان مشترکین مجله ۸۷ درصد معتقدند که کیفیت مجله از نظر دارا بودن قلم روان و شیوا عالی و خوب می باشد.

وی گفت: بیشترین درصد فراوانی مربوط به مشترکینی است که به نظرشان کیفیت ویرایش مقالات عالی و خوب بوده است و مقدار آن برابر ۸۳ درصد است.  از میان مشترکین مجله ۸۱ درصد معتقدند که کیفیت صفحه بندی مجله عالی و خوب می باشد. بیشترین درصد فراوانی یعنی ۸۱ درصد مربوط به مشترکینی است که به نظرشان طراحی جلد مجله عالی و خوب بوده است. به نظر ۲ درصد از مشترکین نیز طراحی جلد مجله ضعیف می باشد. بیشترین درصد فراوانی یعنی ۸۲ درصد مربوط به مشترکینی است که به نظرشان کیفیت چاپ و صحافی مجله خوب بوده است. به نظر ۲ درصد از مشترکین نیز کیفیت چاپ و صحافی ضعیف می باشد.

در انتهای این دیدار آیت الله اعرافی نکات منعکس شده در نظرسنجی را باعث خوشحالی دانسته و از دست اندرکاران و هیأت تحریریه ماهنامه مبلغان تشکر نمود و یادآور شد ماهنامه سفیر امین هم یکی از دغدغه های حقیر بوده که باید با قوت ادامه یابد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    30 2
    رهبر معظم انقلاب اسلامی: «متأسفانه گاهی برخی از مسئولان در رعایت مواردی مثل ماسک زدن به شیوه‌ی صحیح یا رعایت فاصله، کوتاهی می‌کنند که این بی‌اعتنایی‌ها بر رعایت‌های عمومی مردم هم اثر منفی می‌گذارد.» (بیانات در دیدار ستاد ملی مقابله با کرونا؛ 1399.08.03)؛ (https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=46704). ظاهراً حاج‌آقای مقدمی، بحران بیماری «کرونا» را خاتمه‌یافته تلقی می‌کنند و یا اصولاً به لزوم رعایت ضوابط بهداشتی، اعتقاد ندارند! ایشان باید عنایت داشته باشند که حتی اگر به‌شخصه نظری متفاوت از نظر کارشناسان بهداشتی دارند، باز به دوجهت شایسته است در انظار عمومی به نظر کارشناسان عمل کنند ولو قبول هم نداشته باشند. 1. همان‌گونه که در ابتدای این متن اشاره شد، رهبر معظم انقلاب به کرات تأکید و توصیه به این امر کرده‌اند و شایسته است حوزویان در این زمینه الگو باشند (هم از جنبه تبعیت عملی از فرامین و توصیه‌های رهبری و هم قانون‌گرایی و عمل به نظر کارشناسان)؛ 2. وقتی در جمعی حضور می‌یابیم که اکثریت این مقررات بهداشتی را قبول داشته و رعایت می‌کنند، ادب و اخلاق اسلامی حکم می‌کند ما نیز جهت احترام به این احتیاط عقلایی ایشان، ضوابط بهداشتی را رعایت کنیم. خصوصاً که در این بازدید، مقام مافوق ایشان، آیت‌الله اعرافی نیز طبق رویه یک‌سال اخیرشان ماسک زده‌اند.
    • علی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
      2 15
      سلام فرمودید: ادب و اخلاق اسلامی حکم می‌کند ما نیز جهت احترام به این احتیاط عقلایی ایشان، ضوابط بهداشتی را رعایت کنیم. به همین فرمایش شما هم ادب و اخلاق اسلامی حکم می‌کرد که این اعتراض را به شخص آقای مقدمی می‌فرمودید که اثربخش باشد. والله اعلم
  • سید علی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 15
    واقعا باید خدا قوت گفت به این مجموعه که این قدر زحمت کشیده و پر تلاش ظاهر شدند. نشریه مبلغان و نشریه سفیر امین بسیار پرکاربرد و تاثیر گذار است. فعالیتهای مجموعه هم خیلی عالی است. امیدوارم که این تلاشها با حمایت بیش از پیش مدیر محترم حوزه های علمیه پیشرفتهای درخور شان داشته باشد. واقعا پیشرفت حال حاظر نشان از کمی امکانات و بودجه داره که البته باعث و بانی اصلی همان جریان فکری هست که معیشت جامعه رو به این وضع کشونده. امیدوارم خداوند به خادمان طلاب توفیق بیش از پیش بدهد و به خیانت کاران رسوایی در دنیا و آخرت را نصیب کند. یاعلی
  • عمار IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 16
    خدا قوت، بسیار عالی