جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعمتی

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امسال آمادگی داریم ۱۲۰ نفر از داوطلبان ورود به حوزه علمیه را جذب کنیم گفت: در حال حاضر ۶۱۴ نفر طلبه و ۲۳ استاد تمام وقت، ۳۰ نفر کادر مدیریت و اجرایی و بیش از ۳۰ استاد پاره وقت و ساعتی در مدارس علمیه استان مشغول هستند.

حجت الاسلام مهدی نعمتی معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به برنامه های معاونت آموزش استان در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه ها موضوع جذب و پذیرش است و برای این منظور کمیته شناسایی و جذب داوطلبان ورود به حوزه علمیه در استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از اواخر سال گذشته جلسات مربوط به پذیرش حوزه علمیه در استان برگزار شده است گفت: در این خصوص با آموزش و پرورش، صدا و سیما و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و نیز مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان جلساتی برگزار شده تا از ظرفیت و توانایی دیگر دستگاه ها و نهادها نیز برای این امر استفاده شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر، معرفی مدارس علمیه و مراکز تخصصی، معرفی نخبگان و فارغ التحصیلان موفق در حوزه، تدارک ویژه برنامه در صدا و سیمای مرکز بوشهر، معرفی مفاخر و علمای استان و معرفی مشاغل حوزوی را از دیگر فعالیت های در دست اقدام در راستای جذب و پذیرش عنوان کرد.

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به دیگر برنامه های معاونت آموزش استان، گفت: بازدید از مدارس و ارزیابی فعالیت های آموزشی آنها، توجیه برنامه ها و راهکارها و برگزاری کارگاه های ارتقای اساتید، برگزاری آزمون کتبی نیم سال دوم از برنامه های مهم معاونت آموزش در سال ۱۴۰۰ است.

وی از برگزاری آزمون شفاهی سطوح عالی، سفیران هدایت و استادی و ارتقای حکم استادی به صورت غیرحضوری خبر داد و افزود: در این آزمون که در اسفند ماه سال ۹۹ برگزار شد بیش از ۵۰ نفر از طلاب و اساتید شرکت کردند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به راه اندازی گروه های علمی در مدارس علمیه استان گفت: یکی از برنامه های معاونت آموزش بعد از راه اندازی این گروه ها، فعال سازی آنها است که بیش از ۱۵ گروه پنج نفره در مدارس علمیه استان راه اندازی شده که همه از اساتید هستند.

حجت الاسلام نعمتی رفع نواقص و صدور نهایی کد طلاب پایه اول، برگزاری جلسات منظم شورای آموزش و معاونین آموزش، نظارت و فعال سازی هیئت امنای مدارس علمیه استان را از دیگر فعالیت های این معاونت برشمرد.

وی با بیان اینکه امسال آمادگی داریم ۱۲۰ نفر از داوطلبان ورود به حوزه علمیه را جذب کنیم، گفت: در حال حاضر ۶۱۴ نفر طلبه و ۲۳ استاد تمام وقت، ۳۰ نفر کادر مدیریت و اجرایی و بیش از ۳۰ استاد پاره وقت و ساعتی در مدارس علمیه استان مشغول هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha