جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان اصفهان با بیان اینکه عده ای با سند همکاری های بین ایران و چین مخالف هستند، گفت: سلطنت طلب ها و غرب گراها می گویند سند همکاری های ایران و چین کشور فروشی است؛ مخالفان متوجه جنبه های سیاسی و اجتماعی آن نیستند. این سند یک تفاهم‌نامه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد درباره موضوع سند همکاری های ایران و چین اظهار کرد: سند همکاری های ایران و چین، تفاهم‌نامه‌ کلی برای ارتباط تنگاتنگ اقتصادی ۲ کشور تا ۲۵ سال آینده و راهبرد درستی است. حتی اگر این قرارداد را نمی‌بستیم، این همکاری را با دنیا داریم و در کُلیات و معامله با دنیا مانعی نداریم مگر آنکه کشوری سلطه طلب باشد.

مدیر حوزه علمیه استان اصفهان با بیان اینکه عده ای با سند همکاری های بین ایران و چین مخالف هستند، اظهار کرد: آنها ۲ گروه هستند که گروه نخست از نظر دینی تصور می کنند این سند اِشکال دارد، در حالی که ما هیچ دلیل شرعی نداریم که با کفار یا غیر کفاری که با ما سرِ جنگ ندارند و محارب نیستند، معامله نکنیم.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه این دسته از مخالفان می گویند چرا ما با آمریکا معامله نمی کنیم، اما با چین و روسیه که روحیه کمونیستی دارند، معامله داریم، تاکید کرد: ما از نظر شرعی برای معامله با آمریکا در صورتی که سلطه طلب نباشد هم هیچ مانعی نداریم، ولی تحریم ها را آنها اِعمال کردند و ما تحریم نکردیم.

وی با بیان اینکه چین و روسیه فعلی معامله گر هستند و کاری با دین و اینکه مستعمره داشته باشند، ندارند، تصریح کرد: خداوند نهی نکرده است با کفاری که سر جنگ ندارند و نمی خواهند سلطه داشته باشند، معامله کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه ما باید با عقل و عدالت رفتار کنیم، افزود: ما نباید زیر بار کشورهایی که ما با سر جنگ دارند و سلطه طلب هستند، برویم که در دنیا، آمریکا و انگلیس هستند.

وی خاطرنشان کرد: عده ای که از روی مسائل دینی نسبت به این تفاهم نامه اِشکال وارد می کنند، باید توجه داشته باشند که رهبر انقلاب اسلامی و علما مسائل دینی را بهتر از آنها می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به دسته دوم مخالفان با سند همکاری های ایران و چین اشاره و اضافه کرد: این افراد از روی مسائل دینی به موضوع نگاه نمی کنند، بلکه می گویند که چرا با غرب همراه نباشیم که در پاسخ به آنها باید گفت که غرب سلطه گر و بنای آن بر تضعیف دیگران و سلطه یافتن است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه بخشی از دسته دوم مخالفان از روی غرض، سلطنت طلب یا غرب گرا هستند، که بسیاری از آنها اکنون می گویند سند همکاری های ایران و چین کشور فروشی است، اظهار کرد: این سند مسئله فروش نیست و مخالفان متوجه جنبه های سیاسی و اجتماعی آن نیستند. این سند یک تفاهم‌نامه است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان همچنین با بیان اینکه فرقی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد، اظهار داشت: بهترین تعبیر در این زمینه جمله فیدل کاسترو است که وقتی از او پرسیدند کدام حزب در آمریکا بهتر است؟، پاسخ داد آنها به مثابه ۲ لنگه کفش یک آدم هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha