پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، عوامل موفقیت جوانان را امید، اراده و رهبری برشمرد و گفت: این عوامل مایه موفقیت ملّت بوده و دین آن را مهیا کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در مراسمی به مناسبت ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) که در دانشگاه اسلامی دیوانیه برگزار شد، عوامل موفقیت جوانان را امید، اراده و رهبری برشمرد و گفت: این عوامل مایه موفقیت ملّت بوده و دین آن را مهیا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با بیان اینکه مسئله امید با مسئله ظهور امام مهدی (عج) در ارتباط است، افزود: بنابراین در تمامی امور نباید از خداوند متعال قطع امید کنیم.

وی با اشاره به اینکه ملت عراق در انتفاضه شعبانیه سال ۱۹۹۱ میلادی اراده خود را برای تغییر و اصلاح نشان داد، گفت: استغفار و طلب توفیق الهی به معنی اراده تغییر است و اگر مومن به دنبال تغییر باشد، خداوند اجابت می کند و آرزویش را محقق می سازد.

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه هر جوان و هر جامعه ای که بدون رهبر باشد، به نابودی کشیده می شود، تصریح کرد: الحمدلله دین ما رهبری همچون حضرت صاحب العصر و الزمان (عج) و نائبان فقیه ایشان را برای ما مهیا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی اشاره کرد و بیان داشت: این فتوا، نقش رهبری را در برجسته کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha