چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار بازنگری در طراحی و ساخت مدارس علمیه استان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در دیدار نوروزی مسئولان حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حوزه‌های استان باید تبدیل به پایگاههای مهمی برای رشد ارزش‌ها و گفتمان دینی و انقلابی شوند، اظهار کرد: حوزه‌ها باید از هر دو کیفی و کمی رشد و ارتقا پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوشبختانه استان در حوزه‌های علمیه سراسر کشور طلاب و سفیرانی دارد که ظرفیت‌ بسیار خوبی برای حوزه‌ علمیه استان محسوب می‌شوند.

وی گفت: امیدواریم با مدیریت جدید حوزه‌ علمیه استان، مشکلات مدارس علمیه در سطوح مختلف برطرف شود کما اینکه حرکت‌های خوبی برای رفع مشکلات از سوی مدیریت جدید انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مصوبات سفر آیت‌الله اعرافی را به جد پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: باید مدارس علمیه در حال احداث استان را به خوبی و مطابق با نقشه‌های جدید و الگوهای حوزوی طراحی و بسازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از پایه‌های انقلاب و اسلام که ترویج معنویت و اخلاق می‌کند حوزه های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه پایگاه عزت و استقلال کشور است، لذا باید در این زمینه کار کرده و سرمایه‌گذاری‌ بیشتری انجام شود.

حسینی در ادامه گفت: در طول تاریخ حوزه‌های علمیه کمک‌کار مردم بوده‌اند، همانگونه که اولیای الهی کمک‌کار مردم بوده و آنها را از سلطه استکبار نجات می‌دادند، حوزه های علمیه به دنبال عزت مردم و کاهش آلام آنها هستند.

استاد حوزه‌ با بیان اینکه مردم باید بدانند که حوزه علمیه پایگاه عزت و شرافت است، خاطرنشان کرد: اگر مردم و حوزه‌های علمیه از همدیگر روی برگرداندند هم مردم و هم حوزه‌ها ضربه می بینند.

نماینده رهبری معظم انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: امروز به برکت انقلاب روحانیت در میدان است و نقش موثری را ایفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امروز در استان به برکت انقلاب حوزه های علمیه توسعه یافته است، یادآور شد: این کارها همه به برکت انقلاب بوده، چرا که پیش از انقلاب حوزه علمیه‌ای در استان نداشتیم، لذا باید این حوزه نوپا را یاری کرد.

حسینی، مصوبات آیت‌الله اعرافی را برای استان بسیار خوب دانست و گفت: باید به جد پیگیری شود تا این مصوبات اجرایی گردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha