جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امیرحسین شریفی

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: متاسفانه بی‌اخلاقی در تولیدات نمایش خانگی به اندازه‌ای رواج پیدا کرده که دیگر نمی‌توان به آینده این حوزه چندان خوشبین بود.

امیر حسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه ضمن نقد تولیدات شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: متاسفانه آثاری که در این حوزه تولید می‌شود به‌هیچ‌وجه کیفیت خوبی ندارد و تنها امتیازی که برای این تولیدات می‌توان برشمرد درآمد اقتصادی است که به اهالی سینما و تلویزیون بابت حضور در آن تزریق می‌شود، چون حداقل در شرایطی که تولیدات بسیار کاهش پیدا کرده، عده‌ای می‌توانند کسب روزی کنند.

وی افزود: نقد من به شبکه نمایش خانگی شکل فنی نیز دارد، چراکه کارهایی که در این عرصه تولید می‌شود مخاطب را از پرده سینما دور می‌کند؛ اتفاقی‌که در نهایت منجر به کم رونق شدن هنر هفتم خواهد شد. درضمن لذتی که فیلم دیدن در سالن‌های سینما با خود به همراه دارد، هیچگاه در صفحه تلویزیون و در آثار شبکه نمایش خانگی وجود نخواهد داشت.

این تهیه‌کننده متذکر شد: اینکه عده‌ای از اهالی سینما در شرایط کرونایی مجبور هستند که تن به کار دادن در شبکه نمایش خانگی دهند، اتفاقی ناراحت کننده است که باید برای آن افسوس خورد، چون چرا باید در وضعیتی که بسیاری از شهرها قرمز هستند، عده‌ای جان خود را به خاطر بازی در یک فیلم یا سریال به خطر بیاندازند، البته من آنها را مقصر نمی‌دانم، بلکه تقصیر اصلی بر عهده دولت است که قادر نیست شرایطی به وجود آورد که هنرمندانی به واسطه نیاز مالی مجبور به حضور در کارهای نمایشی نباشد.

وی با بیان اینکه رواج بی‌اخلاقی یکی از آسیب‌های جدی تولیدات شبکه نمایش خانگی است، تصریح کرد: در برخی از آثار شبکه نمایش خانگی، صحنه‌ها و کلماتی رد و بدل می‌شود که شرم آور است! آیا ما به واسطه این کارهای سخیف می‌خواهیم فرهنگ‌سازی کنیم یا اینکه فرهنگ ملی و دینی خودمان را از بین بریم؟ درضمن خشونتی که در برخی تولیدات این عرصه مشاهده می‌شود برای نسل جوان بسیار خطرناک است، چون آنها را به سمت کارهایی سوق می‌دهد که رواجش برای جامعه خطرناک است.

شریفی در پاسخ به این سوال که چگونه تولیدات سخیف شبکه نمایش خانگی مجوز نمایش می‌گیرند، بیان کرد: از ابتدا این حوزه، محلی برای کارهای بی‌کیفیت بوده است، اما در ماه‌های اخیر با نزدیک شدن به پایان دولت به نوعی وزارت ارشاد این حوزه را به حال خود رها کرده و هر اثری با هر کیفیتی اجازه پخش می‌گیر.

شریفی درباره شرایط بد کار کردن در تلویزیون نیز گفت: متاسفانه در سیما نیز موقعیت برای کار فراهم نیست، چون کاری که انجام می‌شود بدون دستمزد است. برای مثال من برای سریال «روزهای بی قراری ۲» هنوز از تلویزیون بدهکار هستند درصورتی‌که این مجموعه بارها پخش شده و هم اکنون نیز از سیما بازپخش می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه هیچگاه در شرایط فعلی اقدام به ساخت فیلم و سریالی نخواهد کرد، گفت: نمی‌خواهم بگویم کسانی که کار می کنند کارشان صحیح نیست، زیرا همانگونه که گفتم نیازی مالی گاهی اوقات آدم را مجبور به کارهایی می‌کند که شاید قلباً آن را دوست نداشته باشد، اما به شخصه حاضر نیستم در شرایط فعلی کار کنم، چون دوست ندارم کسی بابت حضورم در فیلم یا سریالم صدمه ببیند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha