جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درگذشت شاعر بزرگ هندوستان

حوزه/ در پی درگذشت شاعر و مداح اھل بیت علیهم السلام مرحوم رضا سرسوی که از شخصیت های متدین، متقی و پیرو حقیقی مکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی در هند بود نماینده جامعة المصطفی در هندوستان پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاکری، نماینده جامعة المصطفی العالمیة در کشور هندوستان در پی درگذشت آقای نوشته رضا سرسوی شاعر و ادیب برجسته هندی پیام تسلیتی صادر کرده و مراتب حزن و همدردی خود را با ملت هندوستان و خانواده آن مرحوم اعلام داشت.
متن این پیام به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
«إنا لله و إنا إلیه راجعون»
رحلت شاعر برجسته، ناشر و مروّج تعلیمات و معارف نورانی قرآن و مداح اهل بیت علیهم‌السّلام متعهد، متواضع، زاهد، پارسا ،مجاهد وسلالة السادات جناب نوشه رضا سرسوی فرزند رئیس الحسن رحمة اللّه علیه موجب تأثر و تأسف گردید.

این شاعر جلیل القدر، فردی انقلابی و ثابت قدم و از ارادتمندان حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه)  و مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) به شمار می رفت و تا پایان عمر وفادارانه درکنار انقلاب اسلامی باقی ماند و آز آرمان های به حق آن دفاع نمود.

این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای شیعیان هندوستان به ویژه ارادتمندان آن مرحوم، علماء، شعراء و عموم  مردمی که از فیوضات این شاعر عظیم بهره می‌بردند می باشد.

اینجانب این مصیبت را به محضر علمای و شعرای هندوستان ، خصوصا جامعه شیعیان سرسی سادات ، بیت شریف آن مرحوم بویژه فرزندان برومندشان و دیگر بازماندگان آن مرحوم از جانب خود و مجموعه کارکنان نمایندگی جامعة المصطفی در هندوستان تسلیت گفته و از خداوند منان، پاداش شایسته،  علوّ درجات و رضوان الهی را برای آن فقید سعید مسألت می‌نمایم. از خداوند متعال می خواهیم او را با سرور و سالارش حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام محشور نماید .
 رضا شاکری
رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در هندوستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha