جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: حفاظت و حراست از انسجام حوزه علمیه استان، رسالت روحانیون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی عصر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت مبارز استان قزوین گفت: یکی از مهمترین رسالت روحانیون، حفاظت و حراست از انسجام و یکپارچگی حوزه علمیه استان قزوین بوده و می‌بایست جلوی هر گونه شکاف در این عرصه گرفته شود.

وی تصریح کرد: هجرت از وضعیت انفعال به وضعیت فعّال از سوی جامعه روحانیت ضروری است؛ همانطور که رهبری در تمام عرصه‌ها فعالانه حضور دارند ما نیز می‌بایست به تبعیت از ایشان فعالانه در تمام عرصه‌ها حضور پیدا کنیم و سرباز واقعی رهبری باشیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه، حفظ هویت استان قزوین موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: تحقیرآمیز است که بخشنامه‌ای عمل کنیم و منشأ اراده نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اثرگذاری در مشارکت حداکثری موضوع بسیار مهمی است و همه تلاش‌ها باید به این مهم ختم شود که جامعه ایمانی و خدایی شود و با این نیت کارها را پیش برده و پای کار باشیم و همه برای اهل ذکر بودن جامعه تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید الگوی سیاسی و اجتماعی ارائه دهیم، افزود: اگر وحدت در تمام عرصه‌ها توحیدی باشد، اختلاف پیش نمی‌آید و با وحدت و یکپارچگی به نتایجی دست می‌یابیم که رضایت خدای متعال و منافع مردم تضمین شود.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین حفظ نگاه پدرانه از سوی روحانیون را ضروری دانست و یادآور شد: حوزه علمیه هیچگاه وارد بازی‌های حزبی نشود؛ چرا که ورود به این عرصه برای حوزه‌ها بسیار خطرناک است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: همراهی روحانیت و مردم بسیار حائز اهمیت است، همانطور که روحانیت در مبارزات انقلابی و دفاع مقدس پیشگام جامعه حرکت کرد، امروز نیز در کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی باید همراه و دلسوز مردم گام بردارد.

حفاظت و حراست از انسجام حوزه علمیه، رسالت روحانیون است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha