پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/دیدار رئیس و معاونین دانشگاه قم با آیت الله اعرافی

حوزه/عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه قم با بهره مندی از رشته های متنوع و نو می تواند مکمل خوبی برای حوزه علمیه در عرصه های رشته ای و دانشی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس و معاونین دانشگاه قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهارکرد: دانشگاه قم می تواند با طراحی یک برنامه و نقشه جامع مکمل خوبی برای پر کردن خلأ های رشته ای حوزه باشد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به بین المللی شدن فعالیت های دانشگاه قم، افزود: این اقدام و ظرفیت از ۱۵-۱۰ سال قبل در دانشگاه قم وجود داشت و این حرکت ارزشمندی است که دانشگاهی در این تراز علمی در شهر قم و کنار حوزه علمیه با برخورداری از رشته های علوم اسلامی – انسانی، پایه و فنی مهندسی اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه ادامه داد: با آماده سازی یک طرح آمایش و تجهیز و تکمیل زیرساخت ها و بکارگیری ظرفیت های پژوهشی و تولید علم در عرصه بین المللی اقدام کرد.

آیت الله اعرافی بیان داشت: امروز ظرفیت بالایی در جهت فعالیت های علمی بین المللی در قم به زبان های مختلف وجود دارد و دانشگاه قم می تواند علاوه بر رشته های علمی اسلامی و انسانی درخصوص رشته های پایه و فنی مهندسی نیز در خصوص پذیرش دانشجو غیرایرانی برنامه ریزی داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین اظهارکرد: دانشگاه قم به واسطه سابقه و اعتبار علمی که دارد باید در عرصه بین الملل به صورت قوی و جدّی پیش برود و البته هوشمندانه و با دقت لازم حرکت کند.

امام جمعه قم تأکیدکرد: باید تلاش کنید رتبه خود را به ۱۰ دانشگاه اول کشور برسانید و از نسبت به کادرسازی و اثرگذاری علمی در عرصه داخلی و بین المللی اهتمام راسخ داشته باشید.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha