جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صالح میرزاآقایی

حوزه / یک بازیگر گفت: سریالی که می‌خواهد در ایام ماه مبارک پخش شود باید در بردارنده مضامین دینی و اخلاقی باشد تا بتواند جریان‌سازی داشته باشد.

صالح میرزاآقایی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه ویژگی سریال‌های ماه رمضان را چنین توصیف کرد: ماه مبارک با دیگر ایام سال متفاوت است، چون در این ماه مردم خود را به خدا نزدیک‌تر دانسته و حال و هوای روحانی بیشتری دارند. برای همین تولیداتی که در این ایام روی آنتن می‌رود باید دربردارنده مضامین دینی و عرفانی باشد.

 وی افزود: سریالهایی که در ایام ماه مبارک روی آنتن می‌رود باید بتواند جریان‌سازی داشته باشد، البته این تاثیر گذاری به معنای مقطعی آن نیست، بلکه باید بیننده با دیدن کارهای مناسبتی احساس دینی و معنوی را در وجود خود حس کند تا به واسطه حس مثبتی که از آثار مربوطه گرفته در راه بهتر شدن زندگی بکوشد.

این بازیگر درباره میزان تأثیر آثار نمایشی نیز چنین توضیح داد: به نظرم تاثیرگذاری که کارهای نمایشی از جمله سریالها دارند شاید قابل قیاس با چیز دیگری نباشد این اتفاق برای بازیگران کارهای دینی نیز نتایج خاص خود را دارد. برای مثال من ۲۰ سال پیش سریال مناسبتی «گمگشته» را بازی کردم و هنوز هم تاثیرات این کار را در خود احساس می‌کنم، البته به‌شرطی‌که ساخت این قبیل تولیدات به شکل استاندارد صورت پذیرد.

وی ادامه داد: گرایش به سمت تولیداتی که در آنها معنویات مدنظر است تنها به مخاطبان داخلی خلاصه نمی‌شود بلکه امروزه در تولیدات جهانی می‌بینیم که گرایش به سمت موضوعات دینی و عرفانی رایج شده است. این امر هم همانگونه که گفتم به واسطه فطرت انسان است که مجدد به سمت ارزش‌های اخلاقی و الهی سوق پیدا کرده است. دلیل پیدایش چنین گرایشی به موضوعات دینی و معنوی نیز به واسطه خلعی به وجود آمده که زندگی ماشینی بر جامعه انسانی کم کرده است، به‌نحوی‌که افسردگی یک اپیدمی رایج شده، اما موضوعات دینی و معنوی بار دیگر به انسان احساس بهتری را داده و برای همین مردم مجدد در کارهای روزمره خود و حتی انتخاب‌های هنریشان به سمت موضوعات دینی گرایش پیدا کرده‌اند.

میرزاآقایی در پایان تاکید کرد: در کارهای هنری به نظرم توجه به طبیعت و آفرینش خود یک نگرش دینی است چون در این تولیدات آرامشی به انسان دست می‌دهد که ریشه‌های آن در خالق هستی نمود پیدا می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha