پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: مسجدی زنده است که از حال فقرای محله خبر داشته باشد و با خیران ارتباط داشته باشد، در غیر این صورت اثرگذار نیست.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز  امروز در جمع نمازگزاران مسجد سنجیده قزوین، با بیان اینکه نباید امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کنیم،  گفت: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند اگر امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید، پست‌ترین افراد بر جامعه مسلط می‌شوند و عرصه را بر مردم تنگ می‌کنند و در نهایت صدای مردم به جایی نمی‌رسد.

 وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب پرهیز از عجله در مذاکرات، تصریح کرد: اینکه رهبری فرمودند در مذاکرات عجله نکنید، بیانی قرآنی است چرا که خدای متعال در آیه ۵۱ سوره مائده فرمودند که «مبادا به یهود و نصارا اعتماد کنید و رفیق خود قرار دهید، آنها با یکدیگر هستند و هوای هم را دارند و هر کسی از میان شما با آنها سر و سِر و رفاقتی داشته باشد، از آنهاست».

امام جمعه قزوین افزود: قرآن فرموده کسانی که منافق هستند، همیشه شتاب و عجله دارند تا به سمت دشمنان حرکت کنند؛ آنها با بهانه اینکه ترسیدیم ضرری از دشمنان به ما وارد شود، حرکت به سمتشان را توجیه می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، با بیان اینکه امام جماعت مسجد یعنی امام و دغدغه‌مند دین، تصریح کرد: مسجدی زنده است که از حال فقرای محله خبر داشته باشد و با خیران ارتباط داشته باشد، در غیر این صورت اثرگذار نیست.

وی عنوان کرد: مسجد فقط به افراد مسجدی تعلق ندارد بلکه کسانی که علاقه‌ای به این فضا ندارند می‌بایست از سوی مسجدی‌ها مورد توجه قرار گیرند و مسجدی‌ها جویای زندگی و مشکلات آنها باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: روحانیون نباید صرفاً با نگاه پیش‌نمازی وارد مساجد شوند بلکه باید خود را امام محله بدانند تا با شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات، چالش‌های آن را برطرف کنند.

مسجدی زنده است که از حال فقرای محله خبر داشته باشد

 انتهای پیام / 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha