جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی عباسیان

حوزه/ مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها از رعایت ۱۰۰ درصدی نکات مورد نظر در حوزه بهداشت محیط در حرم مطهر یاد کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده طی شبانه روز به صورت میانگین بیش از ۸۰ درصد زائران ماسک می‌زنند که آمار قابل قبولی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سازمان بهداشت جهانی روز ۲۴ آوریل مصادف با ۱۸ فروردین را روز جهانی بهداشت اعلام کرده و همه ساله یک شعار خاص را برای این روز اختصاص می دهد که در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم مقابله همگانی با آن، شعار «جهانی عادلانه و سالم برای همه» را انتخاب کرده است.

در این راستا مهدی عباسیان مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها در مصاحبه ای با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان اگر ایمنی برای کل مردم دنیا ایجاد نشود ما نیز ایمن نخواهیم بود، اظهار کرد: ما در سال گذشته برای کنترل این بیماری چهار شاخص بهداشت محیط، زدن ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی و کنترل و نظارت بر تهویه های هوا در مکان‌های مسقف را در حرم مطهر پیگیری کردیم تا بتوانیم از این طریق سهم خود را برای پیشگیری از این بیماری انجام دهیم.

وی افزود: در زمینه بهداشت محیط ضدعفونی سطوح، فرش ها، سرویس های بهداشتی، رواق‌ها، شبستان‌ها و سایر مجموعه های وابسته به آستان مقدس به صورت مستمر در سه شیفت انجام شد و همچنین نمونه گیری توسط کارشناسان بهداشت آستان مقدس و کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر انجام گردید که نتایج آن بسیار مطلوب گزارش شده است .

عباسیان ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده در طول شبانه روز به صورت میانگین بیش از ۸۰ درصد زائران ماسک می‌زنند که آمار قابل قبولی است.

وی با اشاره به غربالگری مستمر کارکنان برای پیشگیری از کرونا اضافه کرد: در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی هم به همت مدیریت حرم مطهر و خادمان و رابطان سلامت در نماز جماعت ها و مراسمات فاصله گذاری ها انجام گرفته و با مجهز کردن ورودی‌های حرم مطهر به دستگاه‌های تب سنجی و ضد عفونی دست، شرایط خوبی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ایجاد شده است.

مدیر بهداشت و درمان حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها با توجه به حضور مردم در فضاهای مسقف حرم مطهر به ایجاد تهویه مکانیکی و طبیعی در فضاهای بسته حرم اشاره کرد و گفت: با همکاری و هماهنگی با مدیریت فنی و مهندسی آستان مقدس  تهویه مکانیکی و هوارسان‌های حرم مطهر تقویت و فعال شد و راهکارهایی برای تهویه طبیعی نیز ارائه و عملیاتی شد تا محیط سالمی برای حضور زائران مهیا شود.

 وی با بیان این که ما خود را ملزم به اجرای دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی و استانی مقابله با شیوع کرونا می دانیم، افزود: به مدد کریمه اهل‌بیت سلام الله علیها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط خادمان و زائران بازخورد خوبی نسبت به عملکرد حرم مطهر به مسئولان ستاد مبارزه با کرونا ارسال شده که رضایت آنها را به دنبال داشته است.

 عباسیان با بیان اینکه فعالیت‌های بهداشتی حرم مطهر به صورت مستمر و بر اساس میزان حضور زائران و وضعیت کرونا در استان تشدید و یا کاهش پیدا  می کند، ادامه داد: در زمینه اطلاع رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر در مقابله با شیوع کرونا نیز با همکاری مدیریت روابط عمومی توصیه های بهداشتی به صورت مستمر از بلندگو ها و تلویزیون های شهری حرم مطهر انجام می شود.

وی تصریح کرد: ما در سال گذشته برای کنترل بیماری کرونا سه شاخص مهم بهداشت محیط، زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را در حرم مطهر به شدت پیگیری کردیم و با تأیید کارشناسان ستاد مبارزه با کرونا در شاخص بهداشت محیط موفقیت ۱۰۰ درصدی داشته‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha