جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب جهادی

کتاب "هفت خان شستن" شامل خاطرات جذاب و شنیدنی طلاب جهادی فعال در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی از سوی انتشارات "راه یار" چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این اثر در واقع سومین جلد از مجموعه عناوین انتشارات راه یار در خصوص مجاهدت مدافعان سلامت است که محمدحسین عظیمی و زهرا سادات هاشمی به تحقیق آن پرداخته و محمدجواد رحیمی نیز زحمت تدوین آن را کشیده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب خواندنی آمده است: "... از بس توی گوشمان خوانده بودند که عصبی و عقب‌مانده هستیم، داشت باورمان می‌شد؛ اما به وقت کرونا، نه به فروشگاهی حمله کردیم، نه حُرمت کسی را شکستیم و نه به داروها و وسایل بهداشتی بقیه کشورها چشم طمع دوختیم. به جای همه اینها رفتیم پای کار. یکی برای تولید ماسک داوطلب شد، یکی برای ضدعفونی معابر. پرستارها هم رفتند توی دهان شیر تا مردمشان را نجات دهند. حتی برای حفظ حرمت اموات کرونایی، عده‌ای داوطلب شدند، پیه همه چیز را به تنشان مالیدند و رفتند توی غسالخانه. انگار حال‌وهوای دهه شصت را از پستوی تاریخ درآورده بودند تا یک بار دیگر تکرار شود.

اگر خبر این فداکاری‌ها کنار تخت بیمارستان‌ها، کنج کارگاه‌های تولید ماسک، کف خیابان‌ها یا روی سنگ غسالخانه‌ها جا می‌ماند و فراموش می‌شد، برخی رسانه‌ها بدون هیچ دست‌اندازی ذهن مخاطب‌هایشان را عاریه می‌گرفتند و همه چیز را تحریف می‌کردند. در این بمباران خبری و تحریف وقت و بی‌وقت حقایق، ثبت و نشر خاطرات نیروهای جهادی می‌توانست مثل شلیک منور، راه و بی‌راه را از هم جدا کند. این شد که به سراغ تیم غسالخانه شیراز رفتیم و پای صحبت‌های آنها نشستیم تا خاطراتشان را در قالب کتابِ پیشِ رو منتشر کنیم..."

لازم به ذکر است: کتاب «هفت خان شستن» در ۲۰۰ صفحه و با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه به قیمت ۲۵ هزار تومان از سوی انتشارات راه یار به زیور طبع آراسته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha