جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) بابل

حوزه/مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام لله علیها) بابل در سال۱۳۷۳ با همت مرحوم آیت الله هادی روحانی(ره)، نماینده اسبق ولی فقیه در مازندران با توجه به توانمندی بانوان در سازندگی فرهنگی جامعه و نقش مؤثرشان در مقابله با تهاجم فرهنگی، تاسیس شد.

خانم فاطمه روحانی راد، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل و معاونان این مدرسه به مناسبت آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران به تشریح برنامه های این مدرسه پرداختند.

وی اظهار کرد: مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام لله علیها) بابل در سال۱۳۷۳ با همت مرحوم آیت الله هادی روحانی(ره)، نماینده اسبق ولی فقیه در مازندران با توجه به توانمندی بانوان در سازندگی فرهنگی جامعه و نقش مؤثرشان در مقابله با تهاجم فرهنگی، تاسیس شد و با جذب طلاب از روستاها و شهرهای اطراف فعالیت حوزه را به‌عنوان یک مرکز فرهنگی در شهر بابل آغاز کرد.‌

روحانی راد افزود: مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل با سابقه ۲۷ ساله تاکنون ۵۹۲ طلبه فارغ‌التحصیل داشته است که بسیاری از آنان در مقاطع بالاتر دانشگاهی وحوزوی تحصیل خود را ادامه داده و امروزه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و مشاوره‌ای در نهادهای آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات، مراکز دارالقرآن مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به امکانات مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل گفت: مدرسه دارای خوابگاه و با تمام امکانات به‌صورت رایگان برای اسکان طلاب بوده و همچنین جهت رفاه و آسایش طلابی که فرزندان شیرخوار دارند، مهدکودک هر روزه از ساعت ۷ الی۱۲:۳۰ برای مراقبت و تربیت کودکان دایر است.

*آموزش تمام وقت طلاب به‌همراه مباحثه

در ادامه خانم فاطمه محضری، معاون آموزش مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) عنوان کرد: یکی از نقاط قوت این مدارس  نسبت به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، توجه به بحث و مباحثه است که امر یادگیری را برای طلاب آسان می‌کند و همچنین باعث تقویت قدرت بیان طلاب می‌شود، مباحثه در امر تبلیغ یکی از مهم‌ترین و شاید اصلی‌ترین عامل موفقیت طلاب است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد ۱۸۰طلبه از پایه‌های اول تا پنجم مشغول به تحصیل به‌صورت تمام وقت هستند، اضافه کرد: استادان به امور اخلاقی و علمی طلاب اهمیت زیادی می‌دهند و در هر جلسه از تدریس با یک حدیث یا بحث اخلاقی کلاس خود را شروع می‌کنند و برای یادگیری و تفهیم کامل مطالب درسی برای طلاب تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند.

محضری یادآور شد: معاونت آموزش در مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها)  بابل مسئولیت پیگیری وضعیت اخلاقی و آموزشی طلاب، ثبت اطلاعات آموزشی و انتخاب واحد درسی طلاب در زمان مقرر، پاسخ‌گویی به طلاب مراجعه‌کننده جهت مرخصی و توجیه غیبت، برگزاری امتحانات و پیگیری وضعیت استادان، اجرای آیین‌نامه مرکز مدیریت جذب و پذیرش داوطلبین و غیره را  عهده‌دار است.


* ارائه خدمات مهدکودک

خانم زینب روحانی راد، معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله) بابل هم به برخی از فعالیت‌های فرهنگی مدرسه اشاره و اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ موضوعی، افتتاح واحد مشاوره در مدرسه، افتتاح کانون خادمان رضوی، برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن، برگزاری اردوهای سیاحتی، زیارتی درون شهری و برون‌شهری و برگزاری کلاس‌های اخلاق عمومی برای طلاب بخشی از این اقدامات است.

وی اضافه کرد: برپایی همایش شهدای مدافع حرم و تجلیل از خانواده‌های ایشان‌، برپایی نشست‌های بصیرتی و همکاری با سپاه و بسیج، راه‌اندازی حلقه‌های صالحین در مدرسه، اعزام مبلغ به‌مناسبت‌های مختلف ملی، مذهبی در مدارس سطح شهر و روستاهای اطراف و منازل، برپایی نماز جماعت در مدارس شهرستان توسط ائمه جماعات خواهر، برگزاری دوره‌های مهدویت، وهابیت، فضای مجازی، پاسخ به شبهات وهابیت، احکام و مداحی، عرفان‌های نو ظهور و فن خطابه از دیگر برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله) بابل با اشاره به فعالیت‌های دیگر فرهنگی این مدرسه، بیان کرد: برگزاری مراسم های ملی و مذهبی در مدرسه، شرکت طلاب در دوره یاوران‌ نماز، تشکیل پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) و جذب اساتید و طلاب، برگزاری مسابقات ورزشی بین طلاب و ارائه خدمات مهدکودک جهت تسهیل امر تحصیل طلاب و رفاه حال فرزندان آن‌ها از خدمات دیگر است.

*کسب رتبه در جشنواره‌ها

 خانم بنت الهدی جعفرزاده، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل در ادامه به فعالیت‌های پژوهشی طلاب پرداخت و تصریح کرد: ترغیب و تشویق طلاب جهت شرکت در جشنواره‌های کشوری بانوی کرامت، علامه حلی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای این کار همچون: برگزاری کارگاه‌های مقاله نویسی، روش تحقیق، روش نویسندگی و دوره‌هایی همچون روش تحقیق میدانی، روش تحقیق گروهی، کارگاه منبع‌شناسی و مرجع‌شناسی و ... از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به کسب امتیازات طلاب، افزود: تقریبا هر ساله در  جشنواره ها تعدادی از طلاب شرکت‌کننده، موفق به کسب رتبه و یا برگزیده کشوری و یا استانی شدند، در جشنواره علامه حلی و بانوی کرامت هر ساله تعدادی از آثار طلاب، برگزیده و یا شایسته تقدیر شده و همچنین اکثر تحقیقات پایانی طلاب فارغ‌التحصیل نیز جزو تحقیقات پایانی برتر است.

جعفرزاده اظهار کرد: اهم فعالیت‌های پژوهشی این مدرسه شامل برگزاری برنامه ساعات پژوهشی طبق دستور مرکز مدیریت جهت ارتقای سطح پژوهشی طلاب، برگزاری نشست‌های پژوهشی و رفع مشکلات پژوهشی طلاب، برگزاری جلسات سیر مطالعاتی،افتتاح کانون پژوهش متشکل از طلاب در حال تحصیل جهت همکاری اعضای کانون با معاونت پژوهش و درج گزارش فعالیت‌های پژوهشی در سامانه سماء است.

* ارائه حمایت بیمه‌ای به طلاب

در ادامه، محمد باقر نوروزیان، معاون اداری و مالی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل، تاکید کرد: بخش اداری و مالیمدرسه به ارائه خدمات مختلف به طلاب مشغول است؛ مدیر، کادر و اساتید حوزه، مشمول بیمه تأمین اجتماعی هستند. طلاب در سال اول تحصیلی پس از انجام آزمایش سلامت با تشکیل پرونده، از مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، کد دریافت می‌کنند و درصورتی‌که از طرف پدر یا همسر بیمه درمانی نباشند، از طرف این مرکز، بیمه خدمات درمانی شده و نیز از هدیه موالید، هدیه ازدواج، وام قرض‌الحسنه و بیمه تأمین اجتماعی نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به این که کتاب درسی با تخفیف ویژه، در اختیار طلاب قرار می‌گیرد، تصریح کرد: فراهم کردن شرایط لازم جهت برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی داخل و خارج استان، مراسمات مذهبی حوزه و نیز برنامه‌های عمومی خارج از حوزه بر عهده این واحد است.
 

گفتنی است، خواهرانی که مایل به تحصیل در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بابل هستند می‌توانند برای ارتباط و دریافت اطلاعات پیرامون ثبت‌نام و شرایط تحصیل می‌توانند از طریق مراجعه به سایت، www.paziresh.whc.ir و یا از طریق شماره تماس‌های ۰۱۱۳۲۳۶۰۰۷۶ و ۰۹۳۸۲۰۴۳۰۵۵، از طریق مراجعه حضوری به نشانی: بابل، خیابان مدرس، مدرس ۲۴ ، جنب بنیاد علمی حریری مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) اقدام کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه‌زهرااسدی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    من میخوام ثبت نام کنم
  • فاطمه‌زهرااسدی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    من میخوام ثبت نام کنم