پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اولین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال 1400

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، «اصل حضور و شرکت در انتخابات» و «درست انتخاب کردن» را به عنوان دو وظیفه اصلی مردم در برهه کنونی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال ۱۴۰۰ که با حضور مدیر، معاونین و کادر مدیریت استان برگزار شد، یکی از برکات انقلاب اسلامی را وجود مقدس حضرت امام خمینی(ره) دانست و اظهار کرد: مردم ایران قبل از انقلاب، حق انتخاب نداشتند؛ جز اندکی که آن هم از بالا برنامه ریزی و انتخاب شده بود. ولی اکنون در طول انقلاب اسلامی، انتخاب مسئولان دست مردم است.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد، اضافه کرد: انتخاب نمایندگان مجلس، شورای شهر و روستا، رئیس جمهور، مجلس خبرگان رهبری و حتی انتخاب رهبری از طریق مجلس خبرگان، همگی دست مردم بوده و اکنون نیز کسانی که امور اجرایی کشور را بدست دارند با انتخاب مردم روی کار آمده اند و اگر مردم درست انتخاب کنند ثمراتش را به عینه مشاهده و اگر انتخابی اشتباه داشته باشند، باز خود مردم هستند که ضرر و زیان آن انتخاب اشتباه را می بینند.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، با اشاره به وظایف مردم در انتخابات، بیان کرد: «اصل حضور و شرکت در انتخابات» به عنوان یک وظیفه شرعی، قانونی و ملی نخستین وظیفه مردم نسبت به انتخابات است.

وی، دومین وظیفه مردم در انتخابات را «درست انتخاب کردن» دانست و افزود: نباید چشم وگوش بسته به دنبال جناح ها حرکت کرد؛ بلکه باید با تحقیق و بررسی دقیق کاندیداها، کسانی را انتخاب کنیم که ایمان راسخ، انقلابی، ولایت مدار، دلسوز مردم و انقلاب، جوان و دارای روحیه جهادی باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در ماه های آینده باید مراقب بود به کسانی که دشمن به آنها تمایل دارد و برای آنها در رسانه هایشان تبلیغ می کنند، رای ندهیم و در صورتی که تشخیص اصلح برایمان دشوار بود باید با انسانهای مومن، انقلابی و دلسوز نظام و انقلاب مشورت کرده و به شاخصه های معرفی شده از سوی مقام معظم رهبری مراجعه کنیم تا با انتخاب درست و صحیح مشکلات کشور را برطرف کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی، همچنین با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان، به تشریح حدیثی از امام رضا(ع) از کتاب مفاتیح نوین پرداخت و گفت: «أَبَا الصَّلْتِ هَروی» در خصوص این روایت بیان کرده که «در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت امام رضا(علیه السلام) رفتم. حضرت فرمود: (أَبَا الصَّلْتِ) بیشتر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است، پس جبران کن کوتاهی‌هایی را که در ایّام گذشته این ماه کردی، در آن چه از این ماه مانده است. و بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است؛ دعا، استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن و به سوی خدا از گناهان خود توبه کن تا وقتی ماه مبارک فرا رسید، خود را برای خدا خالص کرده باشی».

وی افزود: در ادامه این روایت آمده است؛ «امانتی بر گردن خود باقی مگذار مگر آنکه آن را ادا کنی و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنی نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنی. تقوای الهی را پیشه کن و در پنهان و آشکار امور خود بر خدا توکل کن؛ زیرا هرکه بر خدا توکّل کند خدا او را بس است. و بسیار بخوان در بقیّه این ماه این دعا را «اللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ؛ به درستی که حقّ تعالی در این ماه، بنده های بسیاری را از آتش جهنّم به حرمت ماه مبارک رمضان آزادشان می‌گرداند».

مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد، به روایتی از رسول خدا(ص) از کتاب حکمت نامه پیامبر اعظم اشاره و بیان کرد: «عَلاَمَةُ رِضَا اَللَّهِ عَنْ خَلْقِهِ رُخْصُ أَسْعَارِهِمْ وَ عَدْلُ سُلْطَانِهِمْ وَ عَلاَمَةُ غَضَبِ اَللَّهِ عَلَی خَلْقِهِ جَوْرُ سُلْطَانِهِمْ وَ غَلاَءُ أَسْعَارِهِمْ؛ نشانه خرسندی خداوند از بندگانش، ارزانی در بازارهایشان و عادل بودن سلطان وحکمرانشان است و نشانه خشم خدا بر بندگانش، ستمکار بودن سلطانشان و گرانی در بازارهایشان است».

لازم به ذکر است، در پایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha