پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلیمانی

حوزه/ آیت الله سلیمانی، با تأکید بر تبیین شایستگی‌ها و جاذبه‌های زیبای حوزه برای نسل جوان گفت: اگر بتوانیم جاذبه‌های زیبا، تبلیغات صحیح و امتیازات نهفته حوزه را به درستی برای جوانان به تصویر کشیم، قطعاً در گرایش آن‌ها به حوزه موفق خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امروز در دیدار نوروزی مدیر، معاونین و کارکنان مدیریت حوزه علمیه کاشان، به ارزش، جایگاه و ماموریت افراد بر اساس علوم مختلف در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: خدمت در حوزه علمیه به دلیل حاکم بودن نظم و انضباط مقدس‌ترین و زیباترین مأموریت‌ها می‌باشد.

وی به متمرکز شدن مأموریت حوزه‌های علمیه و نهاد روحانیت پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: گرچه مأموریت حوزه‌های علمیه در گذشته پراکنده بود ولی در مقطع فعلی به خاطر پیاده شدن سیاست نظام الهی مسئولیت حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون در تمام زمینه‌ها بیشتر شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به جایگاه بسیار بالای حوزه علمیه کاشان از نظر فقهی، دینی، آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: بر اساس تقسیمات کشوری کاشان مرکز استان نیست، ولی به لحاظ ظرفیت بالای حوزوی این شهرستان بعد از قم و مشهد از مناطق حساس و ویژه حوزوی کشور می‌باشد.

وی به امکانات بالقوه و بالفعل حوزوی کاشان اشاره کرد و گفت: حجم بالای مدارس علمیه ، اعتقادات ارزشمند و پتانسیل‌های فراوان دینی، علمی، فقهی و قرآنی، کاشان را ردیف شهرستان‌های ممتاز کشور قرار داده است.

امام جمعه کاشان، به تحول انقلابی شدید در حوزه‌های علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تحول در حوزه‌های علمیه باعث شده علاوه برجذب تمام سلایق، وزیر، استاندار و امیر ارتش فرزندانشان را به‌عنوان سرباز امام زمان (عج)در دامن حوزه علمیه پرورش دهند.

وی تصریح کرد: گرچه فضای مجازی کنترل‌ شده نبوده و سمی است ولی گرایش به حوزه‌های علمیه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار جدی‌تر شده است.

آیت الله سلیمانی، با تأکید بر تبیین شایستگی‌ها و جاذبه‌های زیبای حوزه برای نسل جوان خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم جاذبه‌های زیبا، تبلیغات صحیح و امتیازات نهفته حوزه را به درستی برای جوانان به تصویر کشیم، قطعاً در گرایش آن‌ها به حوزه موفق خواهیم بود.

وی افزود: در برهه‌ای از زمان مردودی‌های کنکور برای فرار از سربازی به حوزه روی می‌آوردند ولی الآن قبولی‌های دو رقمی کنکور سراسری، بهترین و تیزهوش‌ترین جوانان به دلیل شایستگی‌هایی که حوزه دارد برای ادامه تحصیل وارد مدارس علمیه می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان، با بیان اینکه حوزه علمیه به برکت انقلاب اسلامی و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب، از قوی‌ترین دستگاه‌های آموزشی دنیا برخوردار است گفت: هیچ سیستم آموزشی را در جهان سراغ نداریم که محل اسکان استاد با طلاب یکی باشد که بتواند هم‌زمان با کارهای روزمره پاسخ سؤالات علمی خودش را از استاد جویا شود.

وی در پایان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه برای جذب طلاب باید دایره تبلیغات را گسترده‌تر و شیوه مواجهه را بهتر نمایند گفت: برای جذب طلاب ضمن گسترده نمودن تبلیغات باید با برنامه‌ریزی، نوع برخورد، گفتمان و معامله با مردم نیز در جامعه  بیش‌ازپیش تبیین شود.

حوزه‌های علمیه محل جذب و تعلیم ممتازترین جوانان به لحاظ علمی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام علیکم با کلمه ممتازین موافق نیستم چرا که خدای متعال هم پیامبری را برگزید که درس نخوانده و مکتب نرفته بود ولی در مسیر بندگی عالی مقام بود، اینی که بگوییم در حوزه جذب نخبگانی داشته باشیم پس آنهایی که نخبه نیستند ولی قلباً علاقمند به حوزه هستند و آینده روشنی دارند چه کار کنند؟!!! لطفاً روی حرفهایمان همه جانبه فکر کنیم!