جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مساجد جاکارتا تیم‌های ضربت علیه کرونا تشکیل دهند!

حوزه/ درحالی که در ماه مبارک رمضان امسال مساجد در اندونزی باز خواهند بود، از مساجد جاکارتا در این کشور خواسته شده تیم‌های داخلی ویژه برای مبارزه با کرونا و نظارت بر اجرای پروتکل‌های اجرایی تشکیل دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، از مساجد جاکارتا در اندونزی خواسته شده تا تیم‌های داخلی ویژه ضربت برای مبارزه با کرونا و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ماه رمضان تشکیل دهد.

این تصمیم که توسط دولت استانی جاکارتا صادر شده در حالی است که مساجد در این کشور در ماه روزه داری باز خواهند ماند. با این حال، یک درخواست رسمی جدّی وجود دارد که هر مسجد باید محدودیت های بهداشتی را برای محافظت از نمازگزاران حفظ کند.

محمد ذن، رئیس دفتر معنوی آموزش و پرورش شهرستان، روز سه شنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت: از آنجا که تعدادی از فعالیت‌های ماه رمضان توانایی جذب جمعیت را دارد ، امیدواریم مساجد و عبادتگاه‌ها تیم نظارت بر پروتکل بهداشتی را تشکیل دهند.

گفتنی است پروتکل‌های بهداشتی شامل محدود کردن حضور نمازگزار و شرکت فقط ۵۰٪ از کل ظرفیت مساجد در نمازهای جماعت در مساجد است. همچنین نیایشگران باید از ماسک صورت استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را نیز رعایت کنند.

ذن افزود: همه فعالیت‌های مذهبی تحت پروتکل‌های بهداشتی مجاز هستند زیرا همه‌گیری هنوز ادامه دارد.

لازم به ذکر است اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان‌نشین در جهان است که از  از جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری آن، ۸۰٪ مسلمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha