شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بزرگترین مراسم عید فطر اروپا در بیرمنگام امسال نیز برگزار نمی‌شود

حوزه/ مقامات مسجد گرین لین در بیرمنگام انگلستان اعلام کردند که به دلیل محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، امسال نیز مانند سال گذشته، مراسم جشن عید فطر، که همواره با جمعیت زیادی برگزار می‌شده، برگزار نخواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از birminghammail، بزرگترین جشن عید اروپا در شهر بیرمنگام انگلستان، که قرار بود به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر برگزار شود، به دلیل محدودیت‌های کرونایی لغو شد.

هر ساله مراسم عید در پارک کوچک هیث در بیرمنگام برگزار می‌شد و مسلمانان نیز پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر را جشن می‌گرفتند. در همین راستا بیش از ۷۰ هزار مسلمان برای اقامه نماز ، غذا خوردن و فعالیتهای خانوادگی در این پارک تفریحی گردهم می‌آمدند. این رویداد از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۱ با تعداد ۱۴۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ رکورد زده است. اما این اجتماع عظیم در سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیتهای ناشی از شیوع ویروس کرونا لغو شد.

مسجد و مرکز اجتماعی گرین لین، یکی از مهمترین سازمان دهندگان محلی که برای شرکت در این مراسم بزرگ گرد خودشان را آماده کرده بودند، اعلام کرداند که دیگر مجاز به ادامه کار در سال ۲۰۲۱ نیستند.

در بیانیه مشترک امامان مقیم این مسجد در بیرمنگام آمده است: همه ما منتظر اجتماعات بزرگ عید در فضای باز خود هستیم که ده ها هزار نفر در مراسم عید سالانه ما در پارک شرکت می کنند.

آن‌ها اظهار داشتند: مطابق با محدودیت‌های قرنطینه، ما امسال مراسم سالانه جشن عید فطر را در پارک  اجرا نمی‌کنیم. با این حال اگر روند سیاست‌های دولت مانند سال گذشته باشد قصد داریم نماز جماعت عید را در شش مسجد برگزار کنیم.

آن‌ها افزودند که در رابطه با این مسئله، در زمانی نزدیک‌تر به عید فطر راهنمایی خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha