جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد حسن رستمیان - نمازجمعه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان سمنان در جلسه «اصلاح و تربیت زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنان»، گفت: کاش بشود کلمه زندان را برداشت و از عنوان هایی مثل ندامتگاه یا اردوگاه تربیتی شهید لاجوردی استفاده کرد، چون کلمه زندان بار منفی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، امروز در جلسه قرارگاه شهید لاجوردی با عنوان «اصلاح و تربیت زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنان»، در سالن شهید بسطامی سپاه استان با اشاره به کلام پیامبر اکرم(ص) «الدُّنیا سِجنُ المُؤمِنِ وجَنَّةُ الکافِرِ» گفت: دنیا برای مومن زندان است و از طرفی هم انسان مومن باید به کمال و سعادت برسد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان ادامه داد: زندان ها فضای بسیار مناسبی برای کار فرهنگی و تربیت زندانیان فراهم کرده اند، زیرا انسانی که در زندان است از همه جا منقطع شده و کسی را ندارد و زندگی او در محدوده ای صورت گرفته است، لذا باید برای تربیت و تکامل معنوی او برنامه داشت.

وی ادامه داد: در نشستی با مسئولان زندان، در جبهه فرهنگی برنامه هایی برای اصلاح و تربیت زندانی ها تبیین شد که چه کارهای فرهنگی می‌توان در زندان ها انجام داد. گزینه هایی که به آن دست پیدا کردیم عبارتند از:

1_ منسجم شدن: منسجم شدن بدان معنا که بدانیم ما در این حرکت هر کدام چه نقشی را می‌توانیم ایفا کنیم. این حرکت یک حرکت عمومی است و اینکه بدانیم هر شخصی در هر نهادی چه وظیفه ای  دارد و ظرفیت ها شناخته شود.

2_ استفاده از نیروهای جهادی فنی برای کمک و تعمیرات فنی عمرانی منازل خانه‌های زندانی‌ها

3_ استفاده از ظرفیت هیئت‌های ورزشی برای برگزاری مسابقات ورزشی: ورزش باعث نشاط است و هیجانی ایجاد می‌کند و این هیجان یک هیجان مثبت است.

4_ استفاده از ظرفیت های مبلغین و مبلغات؛ طلاب جهادی برادر ما با زندانی ها انس بگیرند و به آنها مشاوره بدهند تا فرد زندانی بعد از آزادی، چند رفیق جهادی داشته باشد و به زندان برنگردد؛ همین صیانت و همیاری را طلاب خواهر نیز ان شاءالله در بخش بانوان زندانی دارند.

5_ استفاده از راویان دفاع مقدس

حجت السلام والمسلمین رستمیان در پایان گفت: کاش بشود کلمه زندان را برداشت و از عنوان های مختلف مثل ندامتگاه یا اردوگاه تربیتی شهید لاجوردی استفاده کرد، چون کلمه زندان بار منفی دارد، البته این دست ما نیست و صرفا یک پیشنهاد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha