جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان مونترال از سیاستمداران خواستند دست از انکار اسلام‌هراسی بردارند

حوزه/ در تیراندازی به سمت مسجدی در مونترال شرقی، ۱۱ گلوله از تپانچه به سمت ساختمان مسجد شلیک شد و فرد تیراندازی که مسبب خرد شدن شیشه‌های مسجد و خسارات دیگر بود، از محل گریخت.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  ctvnews، در پی تیراندازی به سمت مسجدی در مونترال کانادا، رهبران مسلمان که شوکه شده و نگران هستند، از مقامات کشوری خواسته‌اند که دست از «انکار» اسلام‌هراسی بردارند.

 آخرین حمله به مسجدی در منطقه‌ حاشیه نشین متعلق به جامعه مسلمانان مونترال رخ داد و رهبران اجتماعی خواستار اقدام شدیدتر امنیتی از جانب مقامات شده‌اند.

سلام المنیاوی ، رئیس شورای مسلمانان مونترال گفت: کودکانی هستند که به مسجد می‌آیند و والدینی که به ما اعتماد دارند تا از آن‌ها مراقبت کنیم.

وی افزود: همه اینها جامعه را به راحتی وحشت زده کرده و فردی اسلحه به دست به سمت مسجد تیراندازی کرد.

گفتنی است تصاویر دوربین‌های مدار بسته عصر دوشنبه نشان دادند که شخصی در حال نزدیک شدن به مرکز جامعه اسلامی در شرق مونترال است و پیش از گریختن از محل، با یک تپانچه، ۱۱ مرتبه به سوی مسجد شلیک کرده و آسیب‌های زیادی از جمله شکستن پنجره‌ها به جای گذاشته است.

عادل چارکائی، امام جماعت مسجد در این باره گفت که در آن زمان یازده بزرگسال در آنجا بودند و دوره زبان عربی را می‌گذراندند.

وی گفت: خوشبختانه هیچ کس زخمی یا وحشت‌زده نشده است ، اما فقط به این دلیل بوده که آنها فکر می‌کردند شخصی در را می زند.

وقتی فهمیدند اتفاقی افتاده است ، تیرانداز از محل رفته بود. وی گفت که فیلم امنیتی آنها را شوکه کرد. البته وی گفت که هیچ کس نمی‌تواند تیراندازی مهلک در سال ۲۰۱۷ را فراموش کند.

چارکائی گفت: فاجعه کِبک هنوز در خاطرات ما تازه است. ما این اتفاق را که در آن بیگناهان جان باختند فراموش نکرده‌ایم.

گفتنی است واحد جرایم نفرت پلیس مونترال اکنون در حال تحقیق است ، اما رهبران مسجد می‌خواهند سیاستمداران استانی توجه بیشتری نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha