سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حدائق

حوزه/ مسئول مدارس علمیه منصوریه، مولی الموحدین(ع) و خاتم الانبیا(ص) شیراز در خصوص تعطیلی مساجد در ایام کرونا، گفت: در اقامه نماز جماعت چه ویروسی نهفته است که حضور در مسجد مشکلی ندارد اما جماعت مشکل دارد، چه طور پروازهای خارجی مشکلی ندارد، اما اقامه نماز جماعت مشکل دارد؟!.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در گردهمایی ائمه جماعات قرارگاه عمار شاغل در ادارات، مراکز، مساجد و حسینیه ها که با حضور علما و روحانیون در فضای باز مدرسه علمیه منصوریه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با اشاره اینکه ماه رمضان فرصتی است که مردم به خداوند نزدیک شوند، اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی مناسب برای تبلیغ طلاب و روحانیون است.

وی در ادامه به آیه ۹ و ۱۰ سوره صف اضافه کرد: امروز دولتمردان باید به این دو آیه توجه کنند راه برون رفت از مشکلات اجتماعی و فردی عمل به همین دو آیه است، خداوند در همین دو آیه می فرماید ایمان به خداوند و رسول خدا، راه برون رفت از مشکلات است، به یکی از مدیران عرض کردم شما اقامه نماز جماعت را تعطیل کرده اید، در اقامه نماز جماعت چه ویروسی نهفته است که حضور در مسجد مشکلی ندارد، اما جماعت مشکل دارد، در خصوص تعطیلی در ایام کرونا حتی صدای وزیر در می آید، چه طور پرواز های خارجی مشکلی ندارد، اما اقامه نماز جماعت مشکل دارد؟.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز در خصوص وظایف طلاب و روحانیون، تصریح کرد: آشنا کردن مردم با خداوند رسالت اصلی مبلغین است، اگر مردم خداوند را شناختند دیگر مبلغین دغدغه ای ندارند، امروز نوع آسیب هایی که در جامعه مشاهده می کنیم فاصله گرفتن از رسول و خداوند است، احتکار ها و گران فروشی ها و ظلم ها از کسانی سر می زد که از خداوند و رسول آن فاصله گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید ایمان گام نخست اصلاح جامعه و روحیه جهادی داشتن با اموال و نفس دو کار مهم است که باید به آن عمل کرد.

کارشناس مسائل مذهبی در خصوص فعالیت های جهادی طلاب و مبلغین نیز تصریح کرد: خداوند زیر بار منت انسان نمی رود اگر کار کردید خداوند مزد آن را خواهد پرداخت، از این رو باید بدون چشم داشت کارهای تبلیغی را انجام دهیم چراکه خداوند قطعا بی پاسخ نخواهد گذاشت.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام جذب و پذیرش حوزه های علمیه عنوان کرد: با توجه به اینکه پذیرش حوزه های علمیه در سطح کشور آغاز شده است مبلغین نیز باید سعی داشته باشند تا منشا خیر در این خصوص شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha