پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای شهر با آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی نظارت را مهمترین پایه شکل گیری شورای شهر توصیف نمود و اذعان داشت: در انتخابات هر رأی ملت در اقتدار، پیشرفت و پیشبرد کشور موثر است؛ باید بیش از پیش زمینه مشارکت پرشکوه و قوی ملت و خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اعرافی عصر امروز در دیدار اعضای شورای شهر قم، ضمن تقدیر از تلاش‌های نمایندگان شورای پنجم شهر قم، اظهارداشت: در سال های اخیر علی رغم کرونا و تنگناهای اقتصادی، جهش خوبی در عرصه شهرسازی و مدیریت شهری قم احساس شد.


وی در ادامه برخورداری از نگاه بلند برنامه‌ریزی و آینده نگری را بسیار مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: شهری چون قم که زیارتی، سیاحتی، علمی، بین المللی، حوزوی و تاریخی است، باید از نگاه کلان، آینده نگرانه، عمیق و دقیقی برخوردار بوده، در تمام تصمیم‌گیری‌ها شاخص‌ها و ممیزات شهر به خوبی مورد توجه قرار گیرد.


مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که برخورداری از نگاه علمی، جامع و بلند در تدوین اسناد دقیق و پویا بسیار موثر است، ابراز داشت: حوزه نوین و جدید قم در پایان سده نخست خویش قرار دارد، این یکصد سال فعالیت به ویژه پنجاه سال اخیری که از نهضت قم آغاز شده است، این دیار را به اوج افتخارات رسانده، قم را به قلب تپنده انقلاب اسلامی تبدیل نموده است.

آیت الله اعرافی به ظرفیت‌های بین المللی شهر مقدس قم اشاره نمود و اذعان داشت: مقرر گردید تا با تلاش جمعی از طلاب و محققان، ظرفیت‌های یکصد ساله حوزه به لحاظ عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بررسی و دانش‌نامه‌ای بدین منظور تدوین گردد.


مدیر حوزه‌های علمیه بر لزوم توجه به طرح‌های نیمه تمام شهری تاکید نمود و اذعان داشت: در کنار پیگیری طرح‌های بزرگ شهری، باید به طرح های نیمه تمام که در برخی از موارد سال های سال به طول انجامیده، پایان داد.


وی بر لزوم توجه به درآمدهای پایدار، ثابت و ماندگار در حوزه مدیریت شهری تأکید نمود و یادآور شد: باید طرح‌های جامع و اساسی برای شناسایی درآمدهای پایدار شهری تدوین کرد؛ مدیریت واحد شهری و تقویت تعاملات سازمانی، گره گشای بسیاری از دغدغه و مشکلات حوزه‌های مختلف شهری خواهد بود.


امام جمعه قم با بیان این که توجه به بافت حرم و بافت‌های فرسوده پیرامونی و نیز چارچوب مرکزیت آن، تحولات عمیقی را می‌طلبد، ابراز داشت: شورای شهر می‌تواند حتی در مواردی که به نوعی در حوزه مدیریت شهری جای نمی گیرد نیز پیگیر فعالیت‌ها و اقدامات باشد که از جمله آن می توان به پروژه فرودگاه قم اشاره نمود.


وی با تأکید بر این که آسیب‌های اجتماعی، مبارزه و حل آنها و نیز عدالت اجتماعی همواره باید مورد توجه متولیان حوزه مدیریت شهری قرار گیرد، تصریح کرد: امیدواریم شهر قم در همه شاخص‌های مدیریت شهری به ویژه حوزه حمل و نقل عمومی قوی‌تر از پیش ظاهر شود.


آیت الله اعرافی نظارت را مهمترین پایه شکل گیری شورای شهر توصیف نمود و اذعان داشت: در انتخابات هر رأی ملت در اقتدار، پیشرفت و پیشبرد کشور موثر است؛ باید بیش از پیش زمینه مشارکت پرشکوه و قوی ملت و خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات را مورد توجه قرار دهیم.

در ابتدای این دیدار عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم ، گزارش از فعالیت ها و اقدامات این مجموعه ارائه نمود و با بیان این که مترو قم را می توان سرآمد همه پروژه‌های شهری قم عنوان کرد، اظهار داشت: گر چه به لحاظ ظرفیت سازی منابع قدم های جدی برای پروژه مترو قم صورت گرفته است، ولی همچنان ادامه این پروژه با کندی روبروست.


وی در ادامه بر اهمیت بعد نظارتی شورا تأکید نمود و یادآور شد: بحث نظارتی شورا به نحو خوبی صورت می گیرد و در تمام کمیسیون‌ها و جلسات شهرداری و شوراهای سازمانی اعضای شورای شهر حضور پررنگی داشته بر مجموعه فعالیت‌ها نظارت می‌کنند؛ این مهم در سرعت بخشی رسیدگی به لوایح بسیار موثر است.


جلالی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به فضای سیاسی حاکم بر کشور، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای شدیدا به دنبال مأیوس سازی ملت ایران و تضعیف حضور حداکثری مردم در انتخابات هستند؛ برخی از کم کاری‌ها، کاستی‌های و ضعف‌های مدیریتی که صف های طولانی مرغ را ایجاد می کند، باعث گردیده تا خدمات بزرگ و فاخر نظام اسلامی در اذهان ملت خدشه‌دار شود.

313/1

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
    0 0
    لطفا جدی بگیرید آخرین فرصت برای تغییر و اصلاح امور!!! روی صحبتم با جریان دلسوز برای انقلاب،کشور و مردم است نه با جریان فتنه گر،منفعت طلب و غربگرا دولت جدید مستقر در سال ۱۴۰۰ می بایستی بدون کوچکترین درنگی و در اسرع وقت نسبت به اصلاح امور ذیل اقدام نماید : ۱-حمایت واقعی و عملی از شرکت های دانش بنیان ۲- اصلاح نظام بانکی ۳-اصلاح نظام اداری ۴-اصلاح نظام مالیاتی ۵-اصلاح نظام گمرکات