شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماه رمضان

حوزه/مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت گفت: ماه رمضان یک فرصت تربیتی و ارشادی و مدرسه‌ای است که همه ساله تشکیل می‌شود و تعالیم آن عمومی و همگانی است.

خانم بحرکاظمی طی گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، بیان کرد: ماه رمضان با فضیلت ترین و با برکت ترین ماه هاست که خداوند درهای رحمت خویش را بر روی بندگانش می‌گشاید و شیاطین را به زنجیر می‌کشاند.

وی ادامه داد: رمضان ماه مهمانی خداست که بنا به گفته حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شب‌های آن بهترین شب‌ها و روزهایش بهترین روزها، خواب آن عبادت و تنفس در این ماه ثواب ذکر گفتن دارد و خواندن هر آیه از قرآن دراین ماه ثواب یک ختم قرآن دارد و این فضیلت بهترین پذیرایی برای ذخیره آخرت است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت بیان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان باید جسم و روح خود را پاک کنیم، روح انسان با توبه و ترک رذائل اخلاقی پاک می‌شود و جسم انسان با غسل و وضو  به‌همین دلیل بر شب اول و شب‌های قدر و دهه آخر ماه مبارک رمضان تأکید بر غسل شده است.

وی خاطر نشان کرد: مسلمانان اگر به‌طور صحیح از این فرصت عالی برای تهذیب نفس، اخلاق و تحکیم مبانی ایمان و صداقت و صحّت عمل، بهره‌برداری کنند، به‌طور قطع به موفقیت‌های درخشانی نایل می‌شوند.

بحرکاظمی با بیان اینکه ماه رمضان یک فرصت تربیتی و ارشادی و مدرسه‌ای است که همه ساله تشکیل می‌شود و تعالیم آن عمومی و همگانی است، گفت: مدرسه‌ای که هم وظیفه آموزش و پرورش و هم وظیفه شهربانی خوب و مأموران امین انتظامات و هم وظیفه بهداری، عمران و آبادی، سازمان‌های خیریه، تعاون و نیکوکاری، راهنمایی‌های دینی و اجتماعی را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(صلّی الله علیه و آله وسلّم) یگانه رهبر بزرگ جهان بشریت همه ساله این مدرسه و این دانشگاهی که بیش از ۶۰۰ میلیون دانشجو دارد و شعبه‌های آن مساجد و خانه‌ها و منازل مسلمین است را افتتاح و روحانیون از فراز منابر و درون مساجد به درس و راهنمایی و هدایت مردم می پردازند.

 مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت ضمن تاکید بر توانمندسازی مبلغین و مجهز شدن آن‌ها به علم روز، به آیه سوره  آل عمران اشاره کرد و گفت: ما برای مقابله با هجمه‌ها با استناد به آیه قرآن که در آن ذکر شده است که مبلغین اسلامی یک تشکل قوی تبلیغی ایجاد کنند، باید برنامه‌ریزی شده، هدفمند و منسجم وارد میدان شویم تا اقدامات و عمل ما اثربخش و تاثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که همه پیامبران برانگیخته شدند تا محتوای قرآن را به مردم ابلاغ کنند، لذا ما هم وظیفه تبلیغ این محتوا را داریم و هرچه بیشتر از محتوای قرآن و متناسب با مخاطب به طور جذاب و متناسب در امر تبلیغ استفاده کنیم قطعا موفق‌تر خواهیم بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha