پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 953318
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
جایزه دخترانه

حوزه/ رمان «جایزه دخترانه» نوشته رضا وحید توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رمان «جایزه دخترانه» نوشته رضا وحید توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر گردید.

شیطنت های دخترانه، ورود به دنیای پرهیاهویشان، آرزوها، ترس ها، تلاش ها و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و... در کنار هم دست مایه ای برای خلق یک رمان جذاب نوجوانانه به قلم رضا وحید گشته است. او پیش از این جایزه تابستانه را روانه بازار نشر کرده بود که با اقبال خوبی مواجه گردید و جایزه دخترانه به نحوی استمرار کتاب جایزه تابستانه اوست.

رمان «جایزه دخترانه» از  یک شیرگاز شروع می شود. نرگس شاگرد اول کلاس با معدل بیست و مینا دوست و همبازی اش که معدلش به زور هجده شده و یک قهر و اتفاق ساده ما را با داستانی پر کشش و جذاب همراه می کند. مینا جایزه کارنامه اش را گرفته و نرگس هم منتظر جایزه پدر و معدل بیست است. جایزه‌ای دخترانه! اما جایزه پدر همه را متعجب می‌کند. نرگس تصمیم می‌گیرد خودش دست به کار شود، پس...

رمان خواندنی با طرح جلدی زیبا، برای گروه سنی کودک و نوجوان، که علاوه بر کشش و جاذبه داستانی، مفاهیمی از گذشت، همدلی و مسئولیت پذیری را با خود به همراه دارد.

این کتاب در ۱۶۰ صفحه و با قیمت ۲۶ هزار تومان در انتشارات کتاب جمکران عرضه شده است.

   

برشی از کتاب را در ادامه میخوانیم:

گفتم: مامان من گرسنه ام

گفت: «کوفت بخوری، همین الان صبحونه خوردی، خیلی شیکمو هستی، این قدر می خوری که چاق می شی! دیگه هیچکس نمی آد خواستگاریت. منتظر بمون الان برات سیب زمینی سرخ می کنم»

خواستم بگویم درست با من حرف بزند و نگوید «کوفت بخور» اما رویم نشد. داشتیم بازی میکردیم دیگر پس هر حرفی می زد حتما داشت شوخی میکرد.

*

شروع کردم قالی را از دار جدا کردن. همان طور که نخ ها را می بریدم دلم می سوخت، دوست داشتم آن را تمام کنم و تمام شده اش را ببّرم اما برای این کار وقت نداشتم. قالی را از دار جدا کردم و روی زمین گذاشتم.

وقتی صبح صدای سعید و پدرم را شنیدم که دارند آماده می شوند تا بروند، من هم قالی را دست گرفتم و به هال رفتم. پدرم با دیدن قالی که هنوز یک وجب بود تعجب کرد. مادرم گفت: «چرا بریدیش»

پدرم گفت: «این که هنوز تموم نشده!»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پریا IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    خوبه