شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد مهدی حاج محمدی

حوزه/ رئیس کل زندان‌های کشور گفت:‌اکنون هجمه‌ها علیه زندان بیشتر شده و دشمن امیدوار شده که به واسطه اتفاقات زندان به نظام ضربه بزند و امیدواریم از ظرفیت افراد مختلف به ویژه روحانیون برای جلوگیری از اجرایی شدن نقشه‌های دشمن استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدمهدی حاج محمدی روز گذشته در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با بیان اینکه بر اساس تاکید رهبری زندان‌ها باید به تربیتگاه تبدیل شوند، اظهار کرد: رسیدن به این هدف ملزومات و ابزاری دارد که یکی از آن‌ها بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و مربیان است که ما با توجه به محدودیت‌های اعتباری تلاش کرده‌ایم تا پرسنل زندان‌ها را به مربی تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: زندانیان افرادی هستند که سر آن‌ها به سنگ خورده است و وقت بسیاری نیز برای تفکر و تأمل در زندان دارند و بستر برای تغییر و تحول آن‌ها فراهم شده است که امیدواریم طلاب و روحانیون جهادی از این ظرفیت به شیوه مطلوب بهره‌مند شوند.

رئیس کل زندان‌های کشور از اشتغال ۵۴ درصدی زندانیان در سال گذشته یاد کرد و گفت: سال گذشته برای اولین بار به این آمار بالا رسیده‌ایم و امیدواریم در سال جاری و آینده این روند افزایشی را دنبال کنیم.

وی مهارت‌افزایی میان زندانیان را یک اولویت دانست و تصریح کرد: با افزایش مهارت زندانیان انگیزه آن‌ها را برای زندگی درست افزایش داده‌ایم.

حاج محمدی با بیان اینکه برای خانواده‌های زندانیان نیز برنامه‌های مشخصی در دستور کار قرار گرفته است، مطرح کرد: ۲۰۸ هزار خانواده مخاطب هدف ما هستند که امیدواریم با مشارکت اقشار مختلف بتوانیم حمایت‌های بیشتری از این خانواده‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون هجمه‌ها علیه زندان بیشتر شده و دشمن امیدوار شده که به واسطه اتفاقات زندان به نظام ضربه بزند و امیدواریم از ظرفیت افراد مختلف به ویژه روحانیون برای جلوگیری از اجرایی شدن نقشه‌های دشمن استفاده کنیم.

رئیس کل زندان‌های کشور عنوان کرد: برخی از زندانیان ارادت خاصی به شهدا پیدا کرده‌اند، افرادی را داریم که مرتکب قتل و آدم ربایی شده بودند اما اکنون به صورت خودجوش تصویر شهید سلیمانی را در کنار تصاویر فرزندان خود در زندان نصب کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدتقی وکیل‌پور مشاور رئیس کل زندان های کشور نیز طی سخنانی با بیان اینکه ۳ درصد از زندانیان کشور از بانوان هستند، اظهار کرد: حرم بانوی کرامت ظرفیت مناسبی است که می‌توان از آن برای ارتقای معرفتی زندانیان بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: بسیاری از زندانیان متأسفانه در طول زندگی خود با هیچ طلبه‌ای در ارتباط نبودند و از مسیرهای معنوی دور بوده‌اند اما اکنون گوش شنوایی دارند و آماده تغییر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha