جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدوی

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: در بحث انتخابات ۱۴۰۰خطری در کمین است و آن دوقطبی کردن جامعه توسط آمریکایی ها است که توصیه من به همه نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ این است مراقب این حربه دشمن باشید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت  الله سیدابوالحسن مهدوی، شامگاه سه شنبه در نشست سازمان بسیج اساتید سطح عالی و نخبگان حوزه علمیه استان اصفهان که به مناسبت فرا رسیدن ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم مجموعه ای ۵آیه ای از آیه ۱۸۳ تا ۱۸۷ سوره مبارک بقره پیرامون ماه میارک رمضان داریم.

وی با بیان اینکه آیه ۱۸۶ سوره بقره به ظاهر نا مرتبط با ماه رمضان است و پیرامون استجابت دعا سخن گفته است، گفت: البته بزرگان دینی می گویند اتفاقا این آیه کاملا با ماه رمضان مرتبط است چرا که بهترین زمان برای دعا همین ماه پربرکت است، عالی ترین دعا ها دراین ماه وارد شده است.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: چه شایسته و بایسته است که تفسیر و معنای آیات روح انگیز قرآن کریم در این ماه برای مردم بیان شود تا حلاوت آیات بر جان مردم بنشیند.

وی تصریح کرد: در این مجموعه آیات خداوند تاکید می کند که اگر  گرفتن روزه برای کسی مانعی ندارد، قطعا افراد را به تقوا می رساند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: آیه ۱۸۶ سوره بقره خیلی لطیف مومنین را تحریک می کند که برای استجابت باید خداوند را بخوانیم.

وی توضیح داد: در فضای ظاهری و مادی نزدیکی دو چیز  متقابل یکدیگر هستند یعنی اگر کسی نزدیک دیگری باشد قطعا دیگری هم نزدیک او بوده است، اما در فضای معنوی اینگونه نیست، چه بسا کسی قلبا و باطنا نزدیک است، ولی دیگری از او دور بوده، خداوند متعال نزدیک به ما هست ولی طبق آیه۱۸۶ سوره بقره ما هم باید توجه کنیم که خداوند نزدیک ما هست و سپس ما از خداوند کمک می گیریم.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: شب ها وروزهای ماه رمضان بسیار خاص است و علمای خلف از مدت ها قبل برای شب های قدر برنامه ریزی می کردند و ما هم در همین راستا باید اقدام کنیم.

وی در توضیح «خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» گفت: طبق روایتی از امام باقر(ع) تعبیر این آیه اینگونه است که ثواب هر عمل صالحی در شب قدر از ثواب همان عمل صالح در هزار ماه غیر از شب قدر، افضل است، لذا در این ماه تاکید بر دعاهای خاص و اقامه نافله شب شده است.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: در روایتی آمده که اگر کسی هر شب ماه رمضان هزار مرتبه سوره مبارک قدر را بخواند، در شب قدر خداوند آن فرد را به یقینی می رساند که بی بدیل بوده؛ این سوره سوره ثقلین است واز این بابت اهمیت دارد.

استاد حوزه در ادامه اشاراتی به بحث اهمیت انتخابات آتی وضرورت اتحاد جبهه اصولگرایان در این عرصه برای پیروزی گفت: قطعا حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات آتی اصل نخست است ولی باید با برنامه ریزی به صورت منظم مانع از گسترش یاس و نامیدی تزریق شده توسط دشمنان شویم.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: در بحث انتخابات ۱۴۰۰خطری در کمین است و آن دوقطبی کردن جامعه است که توصیه من به همه نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ این است  مراقب این حربه دشمن باشید، چرا که مسبوق به سابقه است.

وی در ادامه اشاره ای به ترویج برخی از ناهنجاری ها در سطح شهر اصفهان کرد و متذکر شد: قطعا ترویج، ناهنجاری ها با هدف گسترش بی و بندباری پشت صحنه هایی دارد که هوشیاری و مراقبت دستگاه های مسئول چون نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، ستاداحیای امر به معرو ف و نهی از منکرو ... را می طلبد.

خطر در کمین انتخابات ۱۴۰۰ دوقطبی کردن جامعه  است

خطر در کمین انتخابات ۱۴۰۰ دوقطبی کردن جامعه  است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha