پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ارزنده

حوزه/ امام جمعه بهار گفت: از آنجایی که متاسفانه امسال توفیق برگزاری مراسم‌های قرآنی با حضور حداکثری مردم را نداریم، بنابراین از طریق رسانه‌ها با تشویق مردم به قرائت قرآن، و صلوات، نسبت به فرهنگ سازی در حوزه قرآن توجه بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد علی ارزنده، ظهر امروز در جلسه ستاد قرآن شهرستان بهار ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته توسط اعضای ستاد در سال گذشته، اظهار داشت: زمانی که انسان به وسیله معنویات لیاقت پیدا کند، خداوند ولی خود را مأمور می‌کند تا به ملاقات بنده‌اش برود، همانند ملاقات حضرت موسی (ع) در خانه شعیب (ع) یا ملاقات بزرگان دین با امام عصر(عج) و لذا فعالیت در عرصه قرآن را نعمتی از جانب پروردگار باید بدانیم و قدر دان آن باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ و معارف قرآنی نیاز دارد،  چرا که قرآن روش درست زندگی کردن در کنار سعادت فردی، اجتماعی و اخروی برای انسان را به همراه دارد.

امام جمعه بهار با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم‌های هر ساله در ماه رمضان امسال، یادآور شد: از آنجایی که متاسفانه امسال توفیق برگزاری مراسم‌های قرآنی با حضور حداکثری مردم را نداریم، بنابراین خوب است که از طریق رسانه‌ها با تشویق مردم به قرائت قرآن، و صلوات، نسبت به فرهنگ سازی در حوزه قرآن توجه بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: البته ستاد قرآن باید در کارگروه‌های مختلف، در کنار توجه به ترویج فرهنگ قرانی و برگزاری مراسمات قرآنی، برنامه مدون و دقیقی را برای آشنایی عموم مردم با ترجمه و تفسیر قرآن در دستور کار خود قرار دهد و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های موجود برای دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده شود.

در این جلسه، اعضا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد در سال گذشته و برنامه‌ها و راهکار های پیش رو در سال جدید را تبیین کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha