پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بخشی پور

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از محل درآمد موقوفات جهت کمک به نیازمندان خراسان‌جنوبی در قالب طرح"تبرکات مهدی"، بیش از ۲۳۸میلیون تومان هزینه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ـ«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ویژه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه موقوفاتی دارد، که دارای نیت‌های مشخص و معینی در مکان‌های خاصی است، ولی با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در حال حاضر از اجرای آن معذور هستیم.

وی با بیان این‌که در بازه زمانی ده روز نخست ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم در اماکن فرهنگی خراسان‌جنوبی تجمع داشته باشیم، اظهار کرد: البته در بقاع متبرکه‌ای که دارای فضای باز هستند، یک سری مراسم‌هایی برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در خصوص ویژه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه رمضان سال جاری در استان، خاطرنشان کرد: ۱۰ نفر مبلغ بومی و ۹ نفر مبلغ اعزامی در ایام مذکور در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی به اجرای برنامه‌های فرهنگی خواهند پرداخت.

وی از انعقاد قرارداد با سازمان صدا و سیمای استان خراسان‌جنوبی مبنی بر پخش ۲۷برنامه رادیویی و تلویزیونی پیرامون مباحث اوقاف در ایام ماه رمضان سال جاری خبر داد و افزود: همچنین تعداد ۲۰ تلاوت هم در قالب محفل قرآن در ایام مذکور از سیمای استان پخش خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که از طریق کانال‌ها و شبکه‌های فضای مجازی در ۱۷ کانال ویژه برنامه‌های مرتبط با مباحث اوقاف پخش خواهد شد، عنوان کرد: پخش بیش از ۱۵ کلیپ با موضوعات احکام وقف نیز از طریق صدا و سیمای خراسان‌جنوبی در ماه رمضان امسال پخش می‌شود.

حجت الاسلام بخشی‌پور اضافه کرد: ۳۰ برنامه در زمینه وقف در قالب مسابقه پیامکی نیز از طریق صدا و سیمای استان در ایام رمصان جاری پخش و به برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی ضمن اشاره به این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۱ وقف جدید منفعتی در خراسان‌جنوبی به ثبت رسیده است، بیان کرد: وقف های مذکور شامل یک مورد در شهرستان خوسف، سه مورد در قاینات، ۴ مورد در نهبندان، یک مورد در درمیان، یک مورد در بیرجند، یک مورد نیز در طبس به ثبت رسیده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: ارزش ریالی موقوفات مذکور در مجموع، یک میلیارد و ۴۵۹میلیون تومان بوده است.

حجت الاسلام بخش‌پور با اشاره به طرح"آرامش بهاری"در خراسان‌جنوبی، گفت: این طرح در فروردین ماه سال جاری در ۲۷بقعه فرهنگی استان اجرا و در ۲۷ بقعه نیز ویژه برنامه تحویل سال داشته‌ایم.

وی از همکاری ۱۰ مبلغ بومی و ۱۳ مبلغ اعزامی در طرح آرامش بهاری سال جاری در خراسان‌جنوبی خبر داد و اذعان داشت: در ۳۲ بقعه فرهنگی استان،عملیات گندزدایی و ضدعفونی کامل توسط اوقاف انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری مراسم جشن و سرور در ۲۱ بقعه در نیمه شعبان سال جاری در سطح استان خبر داد و گفت: بیش از ۵ کاروان شادی نیز در ایام اعیاد شعبانیه در بقاع متبرکه استان فعالیت داشته‌اند.

حجت الاسلام بخشی‌پور در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به طرح "تبرکات مهدوی"اطهار داشت: این طرح از ۷ اسفند ۹۹ تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری از محل موقوفات مرتبط در سراسر خراسان جنوبی برگزار شد.

وی، هدف از اجرای این طرح مذکور را کمک به افراد نیازمند و بی‌بضاعت در شهرستان های خراسان جنوبی در راستای اجرای نیات واقفین دانست و تصریح کرد: در راستای طرح"تبرکات مهدوی"، ۶ هزار و ۸۳۴ بسته بین نیازمندان استان از محل درآمد موقوفات مختلف توزیع شد که این بسته ها شامل بسته معیشتی، پوشاک، گوشت قرمز، غذای گرم و بسته بهداشتی بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از پیش‌بینی توزیع بیش از ۶۲۰ سبد غذایی در بین نیازمندان خراسان‌جنوبی از محل نیات ‌موقوفات استان در ماه رمضان سال جاری خبر داد و گفت: از محل موقوفات افطاری نیز،توزیع بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ پرس غذای گرم بیرون‌بر را بین جامعه هدف پیش‌بینی کرده‌ایم.
انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha