پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مجیدی قزوین

حوزه / مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین از راه اندازی کاروانی  تحت عنوان «کرسی سیار قرآنی» در ایام ماه مبارک رمضان در استان قزوین خبرداد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی، صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصتی است که انسان وجود خود را غربالگری کند و به ارزشیابی نفس بپردازد و ببیند تا چه اندازه توانسته اراده خود را تقویت و بر امیال شیطانی غلبه کند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه مبارزه است، ماه مبارزه با نفس و شیطان و هرکس که از این ماه به خوبی بهره نبرد از دیگر ایام سال و حتی دوران زندگی‌اش بهره‌ای نبرده است.

وی ادامه داد: روزه‌داری به خاطر ویژگی صبر و شکیبایی از زیباترین جلوه‌های اسلامی یک شخص مؤمن و معتقد است؛ مؤمنانی که با تحمل گرسنگی و محرومیت، خود را برای دشواری‌های زندگی آماده می‌سازند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین تصریح کرد: شخص روزه‌دار با خودداری از خوردن، آشامیدن و گناه خود را تصفیه و پاکسازی می‌کند، اما این پاکسازی باید همه جوارح، اعضا، روح و روان را در بر بگیرد و فقط شامل پاکسازی جسمی نشود.

حجت الاسلام مجیدی همچنین به برنامه های قرآنی و تبلیغی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین در ماه مبارک رمضان پرداخت و عنوان کرد: در ماه رمضان ۲ محفل تربیتی برای ارتقای سطح تلاوت جوانان در ۲ بقعه برگزار خواهد شد و با همکاری شورای عالی قرآن و اداره کل تبلیغات اسلامی استان کاروانی تحت عنوان «کرسی سیار قرآنی» در شهر راه ‌اندازی خواهیم کرد که بر این اساس طی هفت روز ۱۴ برنامه به‌صورت سیار در سطح استان قزوین برگزار خواهد شد که تلاوت قرآن و همخوانی را دارند.

وی ادامه داد: برای تفسیر در مدت ۱۰ روز یکی از اساتید در استان قزوین حضور پیدا خواهد کرد. همچنین برنامه‌های افطار و سحر صداوسیمای مرکز قزوین در بقاع متبرکه استان ضبط شده است.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان به مانند سال گذشته طرح «ضیافت همدلی» اجرایی خواهد شد و طی آن ۲ هزار بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در میلاد امام حسن (ع) در بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع خواهد شد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha