پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 953380
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
کتاب امام جمعه قزوین

 حوزه / کتاب تفسیر «اسماءالحسنی سوره قدر» تالیف نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، به همت نشر معارف قم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، کتاب تفسیر «اسماءالحسنی سوره قدر» تالیف حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین، به همت نشر معارف قم منتشر شد.

در مقدمه این اثر آمده است: «خداوند حکیم زمان ویژه‌ای را به نام «لیله‌القدر» معین و مقدر فرموده و آن را بسیار بزرگ شمرده است. بستر حوادث محیرالعقولش قرار داده است. جنب و جوش، و شور و شعف خاصی بدان بخشیده است، در این برهه‌ی سرنوشت ساز فرشتگان را فوج فوج همراه با روح، بر زمین و برای زمینیان فروفرستاده است، انسان را به تلاش و تکاپو در جهت شناخت ژرفای این شب نورانی و بهره‌مندی از برکات بی مثال آن تشویق فرموده است تا هرکسی به قدر همت خویش لحظه‌های آکنده از شکوه معنویت آن را دریابد، و در پرتو انوار رحمت خدا و معیت و حمایت فرشتگان، توشه‌ی خویش برگیرد و برای معماری بنای سعادت و رستگاری خود همت گمارد.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «کتاب حاضر نخست یک یا چند آیه را با ترجمه آن می‌آورد، سپس لغات آن را از جهت صرفی تحلیل می‌کند و مصدر و معنای آن را باز می‌گوید. آن‌گاه در عنوان توضیحات، کلمات یا جملاتی را که به شرح بیشتری نیاز دارند توضیح می‌دهد سپس ذیل عنوان گزارشی از آیات، خلاصه و چکیده مفهوم آن‌ها را باز می‌گوید و نکته‌هایی را که استفاده می‌شود، ثبت و می‌کند و سرانجام در بخش شرح و بیان که بخش اصلی این اثر است، به بیان آیات و می‌پردازد و مطالبی را که در بخش گزارشی از آیات آورده با دلایل و شواهد آیات قرآنی توضیح و شرح می‌دهد.

 از ویژگی‌های این اثر، قرآن محوری آن است؛ یعنی تلاش بر آن بوده که اولاً از طرح دیدگاه‌های مختلف و انظار گوناگون مفسران و قیل و قال‌ها، به جز در مواردی بسیار اندک، احتراز شود و تنها به آنچه آیات قرآنی گویای آن است بسنده گردد. ثانیاً سعی بر آن بوده که از ذکر مطالب پیرامونی آیات پرهیز شود و فقط مطالبی در شرح آید که آیات مورد بحث، آن‌ها را می‌نمایاند، یا به آن‌ها اشاره دارد

 علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را از فروشگاه کانون توحید واقع در ابتدای خیابان شهدای قزوین(سپه) تهیه کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha